Avatar billede oOCarstenOo Mester
12. oktober 2017 - 16:51 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

(Genskabe slettet data, hva`gør jeg..?)

Hejsa folkens,

Jeg har et spørgsmål jeg vil høre om i kunne hjælpe mig med, sagen er den at jeg har en 16GB. USB Dungle (SanDisk) Som der i tidernes morgen var fyldt op af blandet musik, tænkte så "Det høre jeg alligevel aldrig, så det sletter jeg" Der er så siden hen blevet lagt lidt forskelligt andet over på denne USB, jeg har så en kammerat der lige har hørt mig til om jeg stadig har det musik på USB`en, så nu går mit spørgsmål så på, er der et program eller noget man kan downloade som kan gendanne slettet USB Data..?:)

V.H.
Carsten :)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2017 - 16:55 #1
Du kunne prøve Recuva Free:
https://www.piriform.com/recuva/download

Når man sletter data slettes det ikke før det bliver overskrevet med ny data, hvis du har gjort det i Windows. Data der er overskrevet med nye filer kan ikke gendannes.
Vil anbefale du kopierer det over der ligger på usb nu inden du scanner så du har disse data min 2 steder.
Held og lykke med det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2017 - 16:56 #2
Når du kører med Recuva og den finder slettede filer, så opret en mappe på pc du gemmer dem i ved gendannelse
Avatar billede oOCarstenOo Mester
12. oktober 2017 - 17:27 #3
Mange tak det prøver jeg lige, og så vender jeg lige tilbage:)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 17:35 #4
Enig med #1Data overskrevet med nye filer kan ikke gendannes. Du skriver:
"Der er så siden hen blevet lagt lidt forskelligt andet over på denne USB,"
Den USB er altså mere eller mindre overskrevet, derfor skal du ikke forvente al din misik,  om overhovedet noget kan gendannes.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2017 - 17:46 #5
#4 Hvis musik har fyldt hele pladsen på usb må der være mulighed for at gendanne noget. Formoder at usb bliver fyldt fra en ende af så det første der lå på den er overskrevet med ny data hvor man så ikke kan gendanne musik. At gendanne kan tage lang tid, så hav tålmodighed :-)
Avatar billede plok Forsker
12. oktober 2017 - 20:55 #6
Hej.

Jeg har tidligere haft godt gavn af dette program. http://www.recovermyfiles.com Jeg gendannede en USB for nogle år siden, og den var også overskreven, men den kunne alligevel gendannes. Det var så dog billeder som det drejede sig om :)
12. oktober 2017 - 23:12 #7
#5: Yup... korrekt. :-) USB, IDE, SATA - whatever the drive is; de skriver alle sammen data på samme måde. Kronologisk fra A-B på hver eneste track i hver eneste sector- og aldrig baglæns. Datavejen er ensrettet, hvorfor data aldrig bliver slettet helt - det tager lang tid! Hvis enheden er i gang med at skrive data til fx "K" og derefter så skal videre til "L" uden at det påvirker en stabil read/write transfer for meget, så får den ikke slettet hele "K", men skynder sig videre - næste omgang ryger der så lidt mere af "K" og det gør der så fremad.... men  først skal alt det der også er i gang med at blive slettet, som er lagret inden "K" også slettes, så du ender med at for hvert gennemløb, så får den taget lidt mere og lidt mere af de dataclusters og fragments der ligger hulter til bulter på disken efter et års almindeligt brug. Derfor tager det lang tid HELT at gøre det af med en fil og derfor kan man i sidste ende ofte have held til at genskabe en god del af ellers slettet data! Mén: Man kan også være uheldig at det lige har været et uheldigt sted hvor der har været aktive gennemløb og at de resterende bits nu er så trampet hen over så meget, at ingen nogensinde vil kunne sætte dem sammen og kende dem igen!  :-)

HUSK, alt andet lige: Ved brug af recovery-software: GIV TID!  Store mængder data tager lang tid at læse baglæns af mange omgange! Et døgn er ikke unormalt for et første gennemløb, afhængigt af dybden dataene ligger på.
ER det vigtige ting du har mistet; DON`T go cracked torrent software vejen eller noget; De er OBS. på det, de store firmaer- og det er ofte endt i så korrumperet data, at det ikke har kunne reddes - fordi man forsøgte at snyde sig til det! Skal der genskabes mere end XXX gb. så koster det næsten altid en "pro" eller "paid" version; og det er som regel en god idé, bare for at være sikker.
LAD NU VÆRE MED, når programmet er færdigt og har indekseret et mega katalog af slettede filer der kan genskabes til dig; LAD VÆRE med at vælge den harddisk du er i gang med som destination for recovered data. Du overskriver filerne samtidig med at du genskaber dem på den måde. Du skal beregne, at du skal have i hvert fald et midlertidigt, fysisk og direkte tilgængeligt datalager på MIN. samme størrelse, som det du prøver at redde.

The best of luck .
Avatar billede oOCarstenOo Mester
13. oktober 2017 - 05:44 #8
Så er alt musik hentet fra USB`en, og alt er i den skønneste orden,

Jeg brugte  "220661" forslag med  "Recuva Free" Og det fungerede til (UG)
Og mange tak til jer alle for jeres gode og lynhurtige hjælp, det er super dejligt.:)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2017 - 15:43 #9
Velbekomme :-)