Avatar billede Ulrich Seniormester
12. oktober 2017 - 23:02 Der er 1 kommentar

Raspberry pi med raspbian og chromium skal genstarte ved 'page could NOT be displayd'.

Har Raspbian installeret på raspberry pi som er forbundet til en skærm som info tv.
Browser chromium der viser status og spørgsmålet går ud på.
Er det muligt at lave noget kode der hver 5 minut med crontab job undersøger om browser står med 'page could NOT be displayd' og så genstarte raspberry pi hvis det er tilfældet?

Ulrich
Avatar billede garrett Seniormester
13. oktober 2017 - 10:42 #1
Nu har jeg ingen maskine til rådighed for at teste, men jeg tænker et shell script med en kombination af curl(https://curl.haxx.se/) til at få HTTP statuskoden(404) fra webserveren og så fyre 'reboot --force' af hvis curl returnere en '404'?