Avatar billede barth Professor
13. oktober 2017 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Outlook i dag.

Jeg har mit eget domaine hos Surftown. Her har jeg så haft min egen server til mails. Imidlertid har Surftown ændret det så jeg er nødt til at benytte deres server. Derfor har jeg i min Outlook 2013 oprettet en ny konto for min mail adresse og det fungerer fint.

I mit Outlook hoved billede har jeg så øverst min nye konto med indbakke, sendt post etc. Min mail adresse står her med et 2-tal bagefter.

For neden under har jeg så min gamle konto med min mail adresse. Her er indbakke, sendt post m.v. tomme hvilket er naturligt.

Mit problem er, at når jeg vil ind i min Outlook i dag er jeg nødt til at klikke på min gamle konto. Hvis jeg klikker på min nye konto får jeg besked på, at "vi fandt ikke noget vi kan vise her".

Er der en måde hvor jeg kan tilknytte Outlook i dag til min nye konto, så jeg kan lukke den gamle.

Jeg har søgt på alt muligt på Google, men uden held. Så jeg håber meget, at jeg som sædvanlig kan få hjælp her.
13. oktober 2017 - 11:51 #1
Øhm... jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål korrekt, men jeg tænker umiddelbart to ting: Først og fremmest skal du have slået dine to konti sammen, så du har én .pst fil hvor alt bliver lagret. En simpel måde at gøre det på, indtil din mailhost får fingeren ud, ville være at lave en permanent forwarding på den gamle konto, så alt der går igennem den automatisk sendes videre til den nye og den gamle faktisk bare bliver en passiv man in the middle....
Avatar billede barth Professor
13. oktober 2017 - 12:19 #2
Hej. Jamen det er i orden. Post kommer kun på min nye konto, og  når jeg går ind i indstillinger for konti eksisterer den gamle heller ikke. Så jeg ved ikke hvorfor den fremgår af mit startbillede. Men det er den jeg skal klikke på for at komme ind i Outlook i dag. Jeg kan ikke ved at klikke på den nye konto.
Men den gamle indeholder intet i mapperne.
13. oktober 2017 - 15:09 #3
Når du siger startbillede,hvad mener du så specifikt? Det tyder på, at vi bare skal have ændret den header der "pointer" på den fil der skal eksekveres for at starte en given proces.
Avatar billede barth Professor
13. oktober 2017 - 15:50 #4
Med startbillede mener jeg: Når jeg i Outlook i dag klikker på indbakke får jeg det jeg kalder startbillede.

Foroven: Filer - Hjem - send modtag - mappe - vis -

Ned ad til venstre: Min konto - indbakke - send - kladder osv.

Til højre for den række kommer alle de indkomne mails.

Forstår du hvad jeg mener.

Og det er så yderst til venstre jeg skal klikke på min gamle konto for at få Outlook i dag, hvor jeg gerne vil kunne gøre det ved at klikke på min nye konto
Avatar billede barth Professor
30. oktober 2017 - 18:52 #5
Desværre er der ikke kommet en løsning så jeg lukker spørgsmålet.