Avatar billede Donniey Novice
15. oktober 2017 - 05:23 Der er 12 kommentarer

Der opstod et problem under gendannelse af systemet, intet er blivet ændret

Jeg vil super gerne gendanne min computer da den er blevet lidt sløv og har da også gjort det engang før. Men hvad end jeg prøver ender det bare ud i en fejl meddelelse. Har prøvet at bruge windows10start fresh værktøjet som jeg så der var nogen der havde svaret herinde på samme problem, men det virker heller ik.

Hvordan kan jeg tvinge min pc til at gendanne til fabriksindstillinger?
Avatar billede 450025 Ekspert
15. oktober 2017 - 06:45 #1
DonnieyNovice
Gjendanne eller Gjenoppretning ser jeg selv på som en viktig del, hvorfor? Gjør du en feil så er det fint og kunne gå bakk, en vane jeg bruker er og sette et punkt selv jeg gjør det iblant.

Microsoft setter gjerne punkter for deg, problemet er bare hvilken tilstand er din computer og hvilken kontroll dem på den ingen ting har dem. Våre computere kan ha en dårlig dag og da blir det som du skriv.

Gjendannelse punkter har også en tendens til at computeren sliter den blir mer sløv som du kaller det, godt nok etter 30 dage forsvinner dem av selv, jeg sletter dem gjerne selv jeg beholder det siste når computer er 100% ok og som jeg setter selv.

Du prøver å prøver det nytter ikke feil på feil hva gjør man da? Grunn kan være enkelt et Tredieparts program du har, et Virus program også, til eks Malwarwbytes som er kjempe Bra, men den + evt andre kan tro at du holder på med noe du ikke bør ha gjort

En mulig løsning slå det av ta Gjendannelse og sett det på igjen straks du er ferdig.
I computer Verden er det ofte enkle ting som skal til, men bevares er det slik så kom igjen, en løsning er der nok ser du.

(Har prøvet at bruge windows10start fresh værktøjet) Nei det har ikke en sjangs så ser du kanskje et trediparts program eller der stå en hund i døråpningen.

Men Kom gjerne igjen vi er til for å hjelpe deg, der er mange av oss ser du, neste gang er det din tur også vi kan ha problemer.
God helg og lykke til.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2017 - 08:09 #2
gendan kun hvis det er nødvendigt.. f.eks en gammel driver virkede bedre.
er det ikke nok at rense med CCleaner ?
https://www.piriform.com/ccleaner/download

ellers kan du ligesågodt installere om fra bunden af, helt forfra.
det giver en ren frisk babyrøv på systemet. :)
Avatar billede INK Ekspert
15. oktober 2017 - 09:17 #3
Enig med #2.
Sørg for sikkerhedskopi af alle data. Aflæs licensnumre for de 3. parts programmer du har installeret, og foretag så en ny ren installation. Så slipper du også for de crapware programmer, som mange leverandører forpester maskinerne med.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 09:55 #4
Enig i #2 og #3.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. oktober 2017 - 13:07 #5
#2 Ellers kan du ligesågodt installere om fra bunden af, helt forfra.
det giver en ren frisk babyrøv på systemet. :)

Måtte le lidt men det er bare Fakta det. Du får lidt jobb men er vert det.

Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 13:10 #6
Personligt så laver jeg altid en klon af mit system når jeg har installeret på ny, og er kommet helt på plads. Det gør tilbagekomsten meget hurtigere. Jeg har endvidere ingen personlige filer på C drevet der kun indeholder Windows og de mest basale programmer, som der jævnligt opdateres (Microsoft Office-antivirus- cleaner mm). Herefter optager jeg en ny klon med jævne mellemrum, og sletter den ældste. Jeg bestræber mig på at jeg altid som minimum har 2 gendannelser jeg kan rulle tilbage på.
Når jeg vælger få programmer og ikke at have personlige data på c drevet er det fordi jeg vil holde mine gendannelser på et minimum af størrelse. Backup af mine personlige filer har jeg på andre drev og eksterne medier. Bruger ikke Dropbox og andre online backup muligheder.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. oktober 2017 - 14:57 #7
Du skriv 220661.
(Personligt så laver jeg altid en klon af mit system når jeg har installeret på ny, og er kommet helt på plads. )

Forstå meg, klon oppfatter jeg som en kopi, sikkert feil det og tar jeg feil beklager jeg det.

(Det gør tilbage komsten meget hurtigere.)    Dette var smart en god tanke det.

(Jeg har endvidere ingen personlige filer på C drevet der kun indeholder Windows og de mest basale programmer, som der jævnligt opdateres (Microsoft Office-antivirus- cleaner mm).

Treng ikke gjenta, på C er det samme her,      Alt jeg har av privat er i Skyen jeg trives med dette  en fin løsning for meg.
Hva bruker jeg på computer til ellers, jo det som er daglig vare, ting som betyr lite men til stadighet trengs er tilgjengelig.

(Herefter optager jeg en ny klon med jævne mellemrum, og sletter den ældste. Jeg bestræber mig på at jeg altid som minimum har 2 gendannelser jeg kan rulle tilbage på.)

Nå går du i retning av Gjendannelse er det feil tenkt?      Klon sier du?
Hvis dette er rett så setter jeg alltid punkter selv, det gjør jeg iblant, overdriver  ikke men 2-3 punkt er ok og faktisk har jeg hatt bruk for dem også.

(Backup af mine personlige filer har jeg på andre drev og eksterne medier)

Andre Drev da mener du vel D ok, der er der lite hos meg, blir dataen ugrei hva så blokker den ut gråter jeg ikke, Ekstern har jeg brent meg på en gang aldri mer, pinner det er søppel,
Dropbox bruker jeg, et sterkt Password har jeg i hodet, det fins ikke noe slikt på computeren hos meg. Når jeg får Alsenheimer får finne en annen løsning på dette.
(Bruger ikke Dropbox og andre online backup muligheder)
Mulig jeg gjør en feil der men dette fungere for meg, klart alt kan misbrukes jeg vet det.
At du dropper det ok, sikkert en grunn for det.
Jeg håper andre også dra nytte av dette her og ikke bare du og jeg, håper tråstarter forstår noe av dette.
Takk for svaret.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2017 - 16:30 #8
#7 Det er et identisk billede af c drevet i et let komprimeret udgave.
Jeg bruger Aomei Backupper til formålet, men der findes flere der kan dette.
I Aomei hedder det "systembackup".
Jeg opretter nye gendannelses klon med mellemrum, og fjerner den ældste der ligger i mappen.som der ligger på D drevet, men også på et eksternt medie (harddisk) hvis min systemdisk bliver ubrugelig. På den måde kan jeg gendanne computeren selvom jeg sætter en ny disk i.
Dropbox bruger jeg ikke fordi jag ikke vil have mine filer oppe i skyen. Ved godt de bør være beskyttede, men den chance tager jeg ikke. Tænker mest på at andre kan få tilgang til dem.
Trådstarter må vurdere hvad der er bedst for ham. Det er jo hans tråd ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
15. oktober 2017 - 17:12 #9
Ok godt svart skal studere dette lidt nærmere, her kommer du med nye ting for meg, hvor hvit jeg endre noe for egen del kan jeg ikke svare på nå.

Dropbox er jeg ikke så bekymra for men forstår deg der. PassWord fins ikke der ikke data heller, derfor syntes jeg det har fungert ok.
Mulig du rett at vi kanskje har dratt lidt fra Tråstarter, håper han har fått lidt ut av dette da.
Tror han bør lytte lidt til #2  #3 begge ga helt greie svar til han,

Men jeg retter en stor Takk til deg for det du har bidratt med.
Arne
Avatar billede Donniey Novice
16. oktober 2017 - 00:14 #10
Hej

Tak for svarene

#2 Hvor får jeg frisk babyrøv på systemet?
Mvh
Avatar billede Donniey Novice
16. oktober 2017 - 01:55 #11
problemet er løst
Avatar billede 450025 Ekspert
16. oktober 2017 - 02:50 #12
Gratulere Donniey og så forteller du hva du gjorde, jeg vet det jeg men der er andre også ser du og som Novise så tror jeg du vet hva jeg mener.

Har nettopp skrevet et stykke her inne vi andre er også med her ikke alle har den kompentangse som du og jeg har, husk det.

Vi lever i et Fellesskap ser du, nå er klokken snart 8.00 ut på Tarressen en kaffekopp nyte det fine været samt dagen som kommer 27 gr i dag også strålende sol. og det har vi omtrent hele året.
Ha en fin dag.
Arne