Avatar billede klausa Juniormester
16. oktober 2017 - 09:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indlæs/udskriv tal i html

Jeg skal lave nogle operationer på 2 eller flere tal. Dette kan jeg gøre i et script.
Men hvordan indlæser jeg tal, gemmer dem i en variabel og udskriver resultatet i HTML-kode?
Jeg håber nogen har et lille eksempel liggende.
Avatar billede Slater Ekspert
16. oktober 2017 - 09:58 #1
Kommer an på hvordan det skal udskrives, hvordan det skal se ud, hvornår det skal ske og hvilket format data er i.

Og jeg gætter på vi snakker Javascript.

Den simpleste måde at udskrive en streng til HTML er noget lignende:

<div id="output"></div>
<script>
var someVar = "noget tekst";
document.getElementById('output').firstChild.nodeValue = someVar;
</script>
Avatar billede cht22 Professor
16. oktober 2017 - 12:12 #2
Jeg ville gøre således:

<body onload=test();>

<script>
function test() {
var x = (5+6);
document.getElementById("demo").innerHTML=x;
}
</script>

<div id=demo></div>
Avatar billede klausa Juniormester
16. oktober 2017 - 16:01 #3
Undskyld Slater(#1), at jeg markerer cht22 (#2) som løsning, da jeg kunne få hans forslag til at virke. At jeg ikke kunne få dit forslag til at virke, skyldes nok mest mine egne manglende evner eller kendskab til Java script.