Avatar billede roemeren Praktikant
16. oktober 2017 - 14:03 Der er 2 kommentarer

PowerShell til oprettelse af brugere i en browserbaseret systemadministration

Hejsa

Er det muligt, via PowerShell, automatisk at oprette brugere ud fra oplysninger der findes i et regneark?

Felterne i arket stemmer med standardfelter i vores brugeradministration, så jeg tænker det må kunne lade sig gøre ved at mappe de enkelte "manuelle" handlinger til hinanden i et script, men jeg er ret grøn indenfor PowerShell/scripting og des lige, og håber en eller anden med mere forstand lige kan svare på, om det overhovedet kan lade sig gøre, inden jeg kommer alt for meget i gang.

Hvis der måske endda var et geni der kunne lave et, bare meget generelt, outline for, hvordan man greb det an, så ville det også være meget værdsat :)

På forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. oktober 2017 - 14:35 #1
Jeg er lidt usikker omkring input direkte fra et Excel-ark, men det kan bestemt lade sig gøre fra en CSV-fil (genereret som en eksport fra Excel-arket).
Avatar billede roemeren Praktikant
17. oktober 2017 - 15:01 #2
Tak for svar, @CRKrogh. Så vil jeg forsøge at arbejde videre med det :)