Avatar billede Morten Heesch Praktikant
17. oktober 2017 - 15:09 Der er 12 kommentarer

Lyd til Soundbar.

Hej
Jeg har netop måtte skifte min projekter, denne gang blev det så en Epson.
Men i min iver, tog jeg ikke højde for at kunne tilslutte min soundbar, hvorfor jeg nu kun har lyd fra den lille indbyggede højttaler i projektoren.
Kan man evt. få en “adapeter” til at sætte på højttaleren på projekterne og derved få lyden filminstruktør soundbar, eller nogen der har en anden løsning?
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2017 - 15:13 #1
Hvilken model Epson projektor?
Hvilken soundbar og hvad kræves af tilslutning?
Avatar billede Morten Heesch Praktikant
17. oktober 2017 - 15:42 #2
Det er en Epson EB-W04 og en Samsung Sound bar, tilslutning er med Phono kabel
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2017 - 16:08 #3
Billed og lyd må jo komme fra en anden enhed. Kan du ikke derfra sende billede til projektoren og lyd direkte til soundbar?
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 16:53 #4
#3 er vist på rette spor. Her er et svar fra Amazon.co.uk på et tilsvarende spørgsmål:

"Hi there. The audio port on this projector is input only - we would recommend that you connect any external speakers to the source of the projection (e.g. your PC, DVD, etc.).
Epson UK Customer Services"
Avatar billede Morten Heesch Praktikant
18. oktober 2017 - 09:34 #5
Problemet er, at jeg har en hdmi forbindelse fra min receiver fra Boxer TV, men bruger også Chrome Cast til at streame, og jeg vil selvfølgelig gerne have lyden med hele vejen rundt.
Avatar billede Morten Heesch Praktikant
18. oktober 2017 - 09:35 #6
.. og på Boxer receiveren er der ingen audio udgang
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2017 - 10:09 #7
Så skal du nok tænke i HDMI switch m.m.

Din box og Chromecast skal sættes på indgangene til switchen, der skal have to udgange (én til din projektor og én til dit lydanlæg) Udgangen kan være HDMI til begge eller HDMI til projektoren og "andet" til lydanlæg. Søg på nettet, der findes adskillige modeller.
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2017 - 10:15 #8
Eksempelvis noget i denne retning.
https://www.av-connection.dk/?PGr=6904

Denne er dog udgået fra forhandleren, men han kan sikkert anvise alternativt produkt.
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2017 - 10:20 #9
Avatar billede Morten Heesch Praktikant
18. oktober 2017 - 10:28 #10
Super, tak for hjælpen
Avatar billede jalved Ekspert
18. oktober 2017 - 12:16 #11
#7 Nu kan jeg ikke længere følge med, Ink :-)

Men lad mig lige tilføje, at man på Ebay kan købe en del HDMI switche, der er lidt billigere...

Der kan selvfølgelig være kvalitetsforskel, men kan da være værd lige at overveje.
Avatar billede INK Ekspert
18. oktober 2017 - 12:50 #12
#11 Du har sikkert ret i at billigere HDMI-switche kan findes/købes ;-)

Det lidt specielle her er dog, at såfremt lydanlægget ikke kan modtage et HDMI signal, så skal den også indeholde en lydudgang af passende type.