Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 20:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdatere en slukket bærbar

Min bærbar blev opdateret i dag Kl. 18:44 over Wi-Fi.
Men jeg mener den var slukket. Kan Microsoft opdatere den alligevel, eller er det min hukommelse som spiller mig et pus?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2017 - 21:19 #1
Tror næppe den kan hvis den har været slukket. Men hvad hvis du lukkede den i slumre?
Bruger ikke selv slumre så jeg ved ikke om, det kan lade sig gøre?
Måske andre kan bidrage :-)
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 21:42 #2
Måske kan den have hentet opdateringen, mens du har arbejdet på den - og så først fået slukket - "opdater og luk" - når der er gået st stykke tid, så det ser ud som om den har installeret noget, mens du har været væk fra den :-)

Jeg er enig med #1. Det ville have store perspektiver, hvis Microsoft kunne opdatere folks computere, mens de var slukket...

Men jeg vil ikke udelukke, det kunne ske med noget meget smart virus, der får computeren til at lade som om, den slukker, men det har jeg i øvrigt aldrig hørt om.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2017 - 21:45 #3
#2 øverst. Ja det kan også være en mulighed :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 23:22 #4
#1 Nej den har ikke stået i slumre, for så havde den tændt når jeg åbnede låget.
Jeg troede heller ikke opdatering var muligt hvis computeren ikke var åben, men ville lige høre hvad andre mente.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 23:23 #5
#2 ja det øverste er nok muligt.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 23:24 #6
Tak til jer begge😊
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 23:30 #7
Computere har nogle gange deres egen dagsorden :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:07 #8
Den har downloadet opdateringen mens den var i brug.
og så har den installeret den da du slukkede, og den var lille og det gik hurtigt, så det lagde du ikke mærke til!
Avatar billede Mikael Ekspert
18. oktober 2017 - 10:46 #9
Microsoft er fantastisk ;)

Opstartede igår en bærbar, som har ligget ubrugt hen (uden batteri) i 6 mdr.

Der lå mindst 3 - 4 update som var under 2 mdr. gamle ??? ;) ;)