Avatar billede cht22 Professor
17. oktober 2017 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer man i kontakt med andre?

Hej

Jeg har i en del år efterhånden interesseret mig for computere og udvikling af hjemmesider. Det er dog aldrig rigtig blevet til noget i det omfang jeg godt kunne tænke mig. Jeg vil gerne i kontakt med andre der har samme interesse og gerne mødes og udveksle erfaringer og hvad man ellers hver især er i gang med af projekter. Det skal helst være nogen på ca. samme alder som mig, dvs. omkring 34 år. og gerne bo i nærheden af 2600 Glostrup.
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 21:59 #1
Jeg kan godt se din tanke - at mødes og udveksle erfaringer. Hvis nogen viser én med nogle klik, hvordan et program fungerer, så fatter man det meget hurtigere, end når man sidder og slås med det selv.

Hvis du tid, mod på og råd til at tage et kursus, så er det muligt at finde en del rundtomkring, sikkert også i nærheden af Glostrup. Der vil i al fald være nogle ligesindede.

Under Folkeoplysningsloven er der nogle muligheder for at få tilskud til lokaler og betaling af fx en underviser. Så kan man selv oprette et emne om lige netop det, der interesserer én. Men jeg ved ikke så meget om det. Vil tro, du kan få meget præcise oplysninger og vejledning om det hos kommunen.

Jeg mener også, man kan tage forskellige gratis online-kurser i fx programmering (også ret avancerede) på engelsk - men det er selvfølgelig ikke helt det samme som rent faktisk at mødes med nogen og drikke en kop kaffe også :-)
Avatar billede cht22 Professor
17. oktober 2017 - 22:42 #2
Det lyder som om der er nogle muligheder, jeg er dog begrænset af at jeg kun har tid om aftenen eller i weekenderne. Det jeg helst ville var at mødes med andre, så online-kurser er ikke helt det samme.
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 23:09 #3
Hvis du har energien, kan du i og for sig også bare arrangere det selv.

Kan være, du kan låne et lokale fx på det lokale bibliotek, hvis du fortæller om formålet - og ikke ønsker at gøre det hjemme- fastlægge en dato og gøre lidt reklame for det hist og her. Med et opslag.

På nogle biblioteker har de "snakkeklubber" i fx fransk. Så aftaler man en dag, hvor folk så kommer typisk uden tilmelding og kan tale fransk sammen for at træne det - franskmændene træner så det danske. Kunne sikkert lave noget lign. med computere.

Du kan også starte blidere og søge nogle, der ligesom dig er interesseret i at starte det op - så kan I gøre det sammen. Og finde ud af, om I fx vil prøve at fokusere på nogle bestemte ting eller at det ville være godt med en bestemt aldersgruppe eller lign.

Det kræver nok noget mod, kan sikkert være svært, men hvis det lykkes, vil du være vældig godt tilfreds med dig selv :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:02 #4
alder og glostrup.... glem det.  det er ikke 1990 mere og der er en lokal computerklub.
det foregår på webudviklerforum, og kodefabrikker på nettet, hvor du finder venner og lærere og elever og grafikere osv.

google noget med web developer forum, og den slags. og du skal ku engelsk.

du finder ikke de andre nørder i glostrup, som er nybegyndere i web. de er væk :)
du skal finde nogle forums på nettet!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:03 #5
eller må du gå på aftenskole i hjemmsider, det findes måske. der er også IT trin 1-2-3
men ellers foregår det altså i web udvikler forums, google har tusinder: html, wordpress, drupal, php osv...
Avatar billede cht22 Professor
19. oktober 2017 - 15:39 #6
#4 Jeg vil ikke betegne mig selv som nybegynder. Jeg er bare interesseret i at komme i kontakt med andre der har samme interesse, så kunne det være jeg kunne bidrage med noget til det de er i gang med og jeg kunne få nogle tilbagemeldinger på det jeg er i gang med.