Avatar billede densortehingst Seniormester
17. oktober 2017 - 21:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2010 og gmail

Jeg bruger outlook op imod min gmail. det virker 80% fint. Jeg kan hente og sende mails.
Når jeg sletter en fil fra outlook slettet post, så bliver den ikke slettet på serveren.
Hvad gør jeg galt ?
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2017 - 21:45 #1
Formoder du har sat din mail op som IMAP?

Gå til G-mail i en browser og gå i indstillinger. Som standard vil Google arkivere en meddelelse, som du sletter i Outlook (Google glemmer aldrig!), men du kan dog ændre det til at mailen smides i papirkurven. Ændres under indstillinger og fanen Videresendelse og POP/IMAP.
Avatar billede densortehingst Seniormester
17. oktober 2017 - 23:01 #2
Virkede ikke. Jeg har følgende indstilliiner:
1. Status: POP er aktiveret for alle e-mails
2. Når meddelelser bliver hentet via POP: Status: IMAP er aktiveret

Automatisk sletning fra - vent på, at klienten opdaterer serveren.
Slet meddelelsen permanent med det samme
Begræns ikke antallet af meddelelser i en IMAP-mappe (standard)
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2017 - 23:09 #3
Den konto for G-mail, som du har oprettet i Outlook, er den oprettet som POP3 eller som IMAP?
Avatar billede densortehingst Seniormester
19. oktober 2017 - 20:05 #4
POP3 port 995 og ssl.
smtp port 465 ssl
/Claus
Avatar billede INK Ekspert
19. oktober 2017 - 20:23 #5
Ved en pop3 konto downloades mails til din PC. Der er ikke nogen synkronisering "baglæns".

Ved IMAP forbliver mails på serveren og du "kikker" op på den. Arkivmapper m.m. oprettes på serveren og ændringer "synkroniseres", idet ændringer på serveren jo ses på din PC.