Avatar billede jonpet Seniormester
19. oktober 2017 - 03:18 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Driver opdaterings program

Hej

jeg leder efter et godt program der finder opdaterede drivere til din computer

jeg har set et par gamle spørsmål om det samme  her fra Experten for 4 og 7 år siden
hvor der bliver anbefalet  programmet  Slimdrivers, (fra 2014)  og  Iobit Driver Booster.

Er der nogle der kender de programmer, eller kender nogle der er bedre,  Gerne betalings programmer bare de virker.

Mvh
brian
Avatar billede posten Ekspert
19. oktober 2017 - 04:56 #1
ja slimdrivers er stadig værd at anbefale har ikke mødt noget der var bedre
Avatar billede 450025 Ekspert
19. oktober 2017 - 06:01 #2
Ja samme spørsmål har jeg? hadde for 2 uker siden inne dette spørsmål og var anbefalt Driver Max virker som en Verdensmester også. Kontaktet dem for et spørsmål angånde VPN om dette var et hinder for og dra nytte av programmet Deres.
Svaret var nei ok det. Selv om dem skriv noe annet i Blokken Deres.

Support og svar tok utrolig lang tid, prisen var ok. Svaret også. 29.80 Doller men fordi jeg var Norsk og bosatt i Thailand i over 10 år så ville dem ha Norsk VAT eller MVA 25% 37,35 Dollar meg. (7.55 Dollar mer)    Har forlangt svar på det.

Jo Takk greit dem lukket posten min uten å gi svar. Så styr unna denne dette må være et useriøst foretakende.

Skal ta en titt på det #1 Posten forteller. Så Takk for det posten.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2017 - 10:22 #3
nej nej og atter nej!
installer kun originale drivere fra producentens hjemmeside!

driver booster er virus.
du ved ikke hvem der har lavet driverpakkerne, det har je gfor eksempel, og nu er min spyware i netkortdriveren..

derfor kun originale drivere!
Avatar billede milter Ekspert
19. oktober 2017 - 11:21 #4
Jeg er enig med sidwave i #3. Opdateringer på mine computere sker efter devisen: "If it ain't broke, don't fix it." , dvs., hvis computeren kører fint, så rør ikke driverne.

Ved en nyinstallation lister jeg al hardware, finder de seneste drivere hos producenterne af hver enkelt og installerer dem. Derefter bliver der kun opdateret drivere, hvis et eller andet ikke kører ordentligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2017 - 16:43 #5
Enig i at hente originale drivere.
Har man problemer med at finde drivere, kan man gå i enhedshåndteringen og skrive ned hvilken hardware id der er tale om og søge på dette.
Af program til at opdatere har jeg dog brugt Slimdrivers, som for mig har virket fint.
Er drivere på plads kan Slimdrivers tage backup af driverne til en anden gang man skal gendanne pc.
Avatar billede jalved Ekspert
19. oktober 2017 - 18:10 #6
Jeg er også enig i, at det er bedst at hente originale drivere - direkte fra producenten eller hos producenten af computeren. Man kan aldrig helt gardere sig imod, at der følger lidt snavs med, hvis man henter et program og lader det styre installeringen. Selvom det sikkert ikke er et stort problem, så længe man har lidt tanke på, hvorfra man henter programmet.

#5 For at slå en genvej ville, man så kunne bruge slimdrivers delvist - til at scanne computeren for at se, hvad der kan opdateres. Og så få en liste, så man selv kan gøre det? Og dermed slippe for selv at skulle gå i enhedshåndtering og skrive tingene ned enkeltvist...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2017 - 20:59 #7
#6 Har ikke brugt denne fremgangsmåde. Du skal ikke skrive noget ned fra enhedshåndteringen. Man kopierer teksten og sætter in i browser. Det er nemt nok :-)

Mener nu også at Slimdrivers er godkendt af Microsoft som partner. Kan ikke tro at de ville reklamere med det hvis programmet ikke var troværdigt.
Slimdrivers har været der længe.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede jalved Ekspert
19. oktober 2017 - 22:25 #8
#7 Det må jeg lige se på. Vil prøve Slimdrivers af - og se, om den finder noget... Så må jeg afgøre, om jeg tager chancen og opdaterer igennem programmet eller bare kopierer fra enhedshåndteringen. Forhåbentlig kan det få lidt mere krudt på min PC igen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2017 - 22:29 #9
Hvis din installation ikke er ny kunne det jo måske være at problemet lå der. Snavs vil jo også sløve en pc.
Avatar billede jonpet Seniormester
20. oktober 2017 - 00:32 #10
Mange tak for alle svar.

vil gøre som " jalved " skriver om i #6. og bruge Slimdrivers  delvis.

men tak til alle for gode svar.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. oktober 2017 - 02:42 #11
SlimDrevers.
Jeg ser der nevnes snaus her i forbindelse med slimDrev det er kanskje naturlig den er jo gratis. Jeg vil nå prøve den.
Men har i tenkt på den nye oppdatering som kom om tirsdagen.For meg gikk det det helt greit å laste ned.
Nå krever den sin plass det vet vi alle, men nå er det så at Microsoft rytter ikke alltid opp etter seg, dette er også helt normalt.

Gå på søkefeltet skriv Diskopprydding sjekk at du velger Disk stasjon C og klikk Ok.
Du kan frigjør en masse fra 20 til 30 GB, selv fjernet jeg over 20 GB og var innom Gjenoppretning også fjernet alt unntatt det siste punktet.

Nå skal jeg sette et nytt punkt for maskina den er opptimal 100% jeg stoler ikke på Microsoft sine punkt setter når det passer dem, dem vet jo ikke om computeren er i dårlig humør en dag.
Dårlige punkter hemmer også driften av maskinen, stol på deg selv.

Nå må du kanskje huske fjerner du filer På C Diskopprydding kan det bli vanskelig å gå bakk til tidligere versjoner av Windows, har du god plass på computeren trengs du kanskje ikke fjerne noe i hele tatt tenk lidt på det også.

Når det gjelder slimDreiv er det jo et gammalt program annerkjent av Microsoft forteller Dere, jeg vil nå prøve det.

Support tar utrolig lang tid til å svare en mulig grunn kan være at dem holder på å drukne derborte har ikke dem hatt ekstrem vær og sliter med dette. Ikke vet jeg?
Takk for alt som kommer frem i lyset erfaring fra andre er verdifuldt.
Og så gjør man sitt eget valg ut ifra dette.
Ha en fin dag.
Arne.