Avatar billede johnnylassen Seniormester
19. oktober 2017 - 13:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Visual Basic kildekode

Hej. Programmerede for mange år siden. Men det er gået i glemmebogen. Så vil lege lidt igen. Men kan lige så godt lege med noget brugbart.
Har behov for at skrive en adresse ind. Skrive en bemærkning til adressen. Der skal kunne gemmes i en fil, kunne rettes og søges. Evt. søges så man får alle adresser der begynder med xx. Eller blot søge på gadenavn og så få listet hvor man kan se husnummer og så klikke på dette.
Nogen der ligger inde med noget der så kan tilpasses til mig, så jeg ikke skal starte helt fra bunden?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
19. oktober 2017 - 21:33 #2
Jo giver lidt, men ville hellere have noget en kildetekst som jeg kan rette og tilpasse.
Avatar billede cht22 Professor
19. oktober 2017 - 21:49 #3
Det har jeg desværre ikke
Avatar billede falster Ekspert
20. oktober 2017 - 11:58 #4
Angående dit "for mange år siden" :-)

Hvis du (virkelig) mener Visual Basic (som i Visual Basic 6.), så drejer dit behov sig måske om anvendelse ADO (ActiveX Data Objects) for at kunne opbevare de oprettede og ændrede adresseoplysninger.

Der er en gennemgang her med eksempel og kildekode nederst:

http://www.timesheetsmts.com/adotutorial.htm

Fo små 20 år siden var ADO "det nye" dataobjekt. Dengang var det ældre DAO (Data Access Objects).
Avatar billede johnnylassen Seniormester
20. oktober 2017 - 14:13 #5
Tak tak. Vil jeg kigge på. Men overvejede efterfølgende en webside hvor man skrev direkte ned i en database. Man skulle kunne søge, oprette, gemme og liste søgedata. Måske en mulighed?
Avatar billede cht22 Professor
20. oktober 2017 - 15:09 #6
Så vil jeg anbefale php i stedet for, asp bruges ikke mere, asp.net kender jeg ikke noget til
Avatar billede johnnylassen Seniormester
13. oktober 2022 - 15:51 #7
Lukker, da det er en gammel trød jeg bare har glemt :-)