Avatar billede cht22 Professor
19. oktober 2017 - 15:18 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

jQuery AJAX hente information fra en anden side ind på siden

Hvorfor kan jeg ikke få dette til at virke?

Det virker fint når jeg afprøver det på deres side, men hvis jeg ligger det på min egen server, så sker der intet.

https://www.w3schools.com/jquery/tryit.asp?filename=tryjquery_ajax_get

https://www.w3schools.com/jquery/jquery_ajax_get_post.asp
Avatar billede Slater Ekspert
19. oktober 2017 - 15:23 #1
Og du har en demo_test.asp på din egen server, eller ændret url'en til en fil der gør?
Avatar billede cht22 Professor
19. oktober 2017 - 15:27 #2
Ja tak det har jeg. Nu virker det, jeg ved ikke hvorfor det ikke virkede før.
Avatar billede cht22 Professor
19. oktober 2017 - 15:54 #3
Men dette virker også. Der slipper man for at inkludere scriptfil på 85 KB.

https://www.w3schools.com/php/php_ajax_database.asp
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2017 - 19:44 #4
Du slipper for at inkludere jQuery, men til gengaeld skal du selv skrive noget mere kode.

Og din browser cacher jQuery, saa den skal normalt kun hentes en gang.

Jeg vil mene at det vil vaere en fordel at bruge jQuery i de fleste tilfaelde.

Men en anden problemstilling som du skal overveje er hvilken form for data du vil returnere.

God skik og brug (og min anbefaling) er:
- rene dataservices som returnerer raa data i JSON eller XML uden noget formatering
- separat formatering
Avatar billede cht22 Professor
19. oktober 2017 - 20:01 #5
#4 Ja det at det bliver cache lagret er klart en fordel. Lige nu er det ikke så meget for at returnere data. Jeg skal bare have en side der henter information fra databasen, så siden reloader, hvis der er nye poster i databasen.