Avatar billede petert Forsker
20. oktober 2017 - 12:09 Der er 5 kommentarer

Kan i slette mapper i Outlook

På en pc.kører jeg office 2010. outlook 2010
Problemet er i Outlook, jeg kan ikke slette mapper og under mapper, i 2 gamle/tomme backup mapper.
1. C:\Data\Backup outlook\Arkiv 12022014\13022014.pst
2.C:\Data\Backup outlook\13022014.pst
Selv om alle mapper er tomme kan jeg ikke komme til at slette.
jeg får meddelsen.
"DU kan ikke slette denne Outlook-datafil.Konfigurationsoplysningerne i filen kopieres til den nye standarddatafil. Du kan slette filen, når disse oplysninger er kopieret"
Hvor dan kan jeg løse mit problem.
mvh
Petert
Avatar billede INK Ekspert
20. oktober 2017 - 12:19 #1
Forstår du vil slette .pst filen direkte i stifinder?
Hvis de pågældende filer stadig er tilknyttet Outlook 2010 mappestrukturen, så vil du nok ikke kunne slette.
Du skal i Outlook fjerne tilknytningen og derefter kan du nok slette.
Avatar billede petert Forsker
20. oktober 2017 - 12:35 #2
Hej ink
Jeg er inde outlook>kontoindstillinger >datafiler>så makerer jeg filen og vil trykke fjern.
så får jeg meddel sen.
Hvordan ophæver/ fjerner tilknytningen ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. oktober 2017 - 12:57 #3
Hvis du kan finde ned til dine PST-filer, kan du slette dem når Outlook er lukket.
Så burde den selv hægte dem af næste gang den starter op.
Avatar billede petert Forsker
20. oktober 2017 - 13:39 #4
Ja men der har været en adgangskode til disse mapper. når jeg har slettet PST filen i stifinder, og jeg åbner, får jeg meddelsen " kunne ikke finde mappen og bliver bedt om at taste adgangskode til mappen og bekræfte denne.
Avatar billede petert Forsker
20. oktober 2017 - 14:21 #5
Det er noget med der outlook bliver ved med at søge efter den de slettede mapper, ved genstart, fordi jeg kan se mapperne i Indstillinger for Autoarkivering

Hvordan slette jeg adgangskode for disse mapper, der er tomme