21. oktober 2017 - 11:36 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Tastatur

Kære folkens,

Jeg har en Asus bærebar, og delete knappen virker slet ikke?
- det samme med num ik knappen?

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 11:42 #1
Hvad er modelnummeret?

Har du garanti på den stadig?

Kan du have tabt lidt væske i den?
21. oktober 2017 - 11:52 #2
Den virkede perfekt igår...

Og nu da jeg skal lave noget på Excel, så virker den slet ikke..

Asus F550c
21. oktober 2017 - 11:53 #3
Og har slet ikke tabt noget væske i den..
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 11:55 #4
Har du tjekket om knapperne faktisk virker i et andet program end Excel?
21. oktober 2017 - 11:56 #5
Det gør de desværre ikke..
Har ingen anelse, hvad jeg har gjort?
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 12:02 #6
Du kan prøve et par ting af.

I første omgang synes jeg bare, du skal prøve at finde et gendannelsespunkt fra nogle dage før problemet opstod, gendanne computeren -. og se om det hjælper.
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 12:06 #7
Kan du finde driverne til din computer på producentens hjemmeside, kan du også prøve at geninstallere driveren til dit tastatur - i stedet for at gendanne.
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 12:16 #8
Der kan også være kommet lidt snavs ned mellem tasterne, hvis de sidder lige opad hinanden. Prøv simpelthen at puste hårdt ned mellem de to taster...Men ikke noget med at spytte samtidigt :-)
21. oktober 2017 - 12:20 #9
jeg har lige lånt et fysisk tastatur. der virker knappen perfekt delete og det hele..
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 12:35 #10
Synes, det tyder på, at det er et fysisk problem med tasterne.

Men jeg ville nok alligevel prøve at geninstallere drivere eller at gendanne - bare for at udelukke muligheden for, at det kunne hjælpe.
21. oktober 2017 - 18:24 #11
Jeg har lige prøvet at gendanne det hele.. stadigvæk virker det ikke?
Er der nogle filer jeg skal hente ned?
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 20:49 #12
Prøv dette - hvor du afinstallerer keyboard-driveren og genstarter maskinen.

www.tomsguide.com/answers/id-3311774/asus-keyboard-working.html

Jeg tror ikke, det vil hjælpe. For dine to taster, der ikke virker sidder ved siden af hinanden, så noget tyder på, at der er kommet snavs, væske ned i - eller de er slidt eller har fået et tryk.

Og at dit eksterne tastatur virker uden problemer tyder også på, det ikke er en softwarefejl.

Hvis dette ikke virker, kan du prøve at ringe til Asus og høre, om de kan hjælpe dig - find nummeret på deres hjemmeside.

Hvis du skal have skiftet tastaturet, er det ikke vildt dyrt - men du skal nok regne med - sådan et slag på tasken - med omkring de 1000 kr.

Ved ikke, om andre har flere forslag til dig?
21. oktober 2017 - 21:40 #13
mange tak fordi du havde tid til at hjælpe..
Jeg vil prøve og finde ud af noget de kommende dage.
Ønsker dig en god' weekend.
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 21:44 #14
I lige måde :-)
21. oktober 2017 - 21:53 #15
men kan det være jeg har trykket på noget? måske nogle genvejstaster.. beklager jeg forstyrrer igen.
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 22:11 #16
Man skal aldrig udtale sig for skråsikkert, når det gælder computere og deres særheder. Men sikkert ikke. Det er nok bare tasterne, der har sat sig lidt fast.

Du kan have brugt dem meget eller det er bare sket. Der skal ikke så meget til, før et tastatur begynder at bøvle. Og som sagt - når det er de to taster der ligger lige op ad hinanden - så tyder noget på, at det er et fysisk problem.

Det kan være nogle andre, har noget at byde ind med? Så synes, du bare skal holde tråden åben lidt endnu.

Og ellers kontakt Asus og hør, hvad de siger :-)

Man-fre.: 09-19. (+45)38-32-29-43
Avatar billede jalved Ekspert
21. oktober 2017 - 22:15 #17
Og prøv lige det der med at puste ned mellem de to taster.
22. oktober 2017 - 19:14 #18
Har også læst lidt på diverse medier, at det muligvis kan være et systemfejl i windows 10?
Avatar billede jalved Ekspert
22. oktober 2017 - 20:22 #19
Hej Asmir.

Det ville være fint, hvis det bare var en softwarefejl, der så kunne findes - og det kunne ordnes.

Men har du haft gendannet computeren, dit eksterne tastatur virker uden problemer og tasterne ligger lige op ad hinanden, så tror jeg altså, det er en fysisk fejl på tastaturet.

Men det er aldrig til at vide, om en anden på Eksperten kan dukke op med et godt råd...

Du kan evt. ligge et link ind i tråden, hvis du finder en artikel, som du mener kan være relevant for problemet.
Avatar billede jalved Ekspert
22. oktober 2017 - 20:24 #20
Havde du prøvet det med at afinstallere driveren og genstarte maskinen?
Avatar billede jalved Ekspert
22. oktober 2017 - 22:11 #21
Hvis du vil prøve alt, før du er overbevist om, det er et hardware-problem, kan du også prøve at opdatere din bios. Fin den hos Asus.

Men vær sikker på, det er den helt rigtige, før du installerer den.

Indtil du finder ud af, hvad der er galt med den, kan du komme uden om problemet ved at remappe de to taster, der ikke virker.. Der findes forskellige mindre programmer til det.

https://www.youtube.com/watch?v=Tv1v0S7ZR5M
Avatar billede jalved Ekspert
22. oktober 2017 - 22:12 #22
Fin=Find
23. oktober 2017 - 09:27 #23
God morgen,

Jeg har prøvet at gen-installere bærebaren.
Desværre, ingen held.
Jeg prøver at ringe til selve asus.