22. oktober 2017 - 14:34 Der er 9 kommentarer

macbook pro, 2010

Hej, jeg har en macbook så har det med at lukke ned i tide og utide. nogle der har prøvet det, som har fået løs problemet? har prøvet og gendanne alt, rense blæsere. men ved ikke hvad der skal til.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2017 - 15:38 #1
Hvis den lukker ned spontant, er det i "10 ud af 9" tilfælde varme - som regel støv i maskineriet.
22. oktober 2017 - 16:02 #2
Jeg har haft den åben og fjernet støv og skidt.. den kan også gå ned efter 1 min uden at være varm.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2017 - 16:07 #3
Har du forsøgt dig med en hardware-test?

https://support.apple.com/da-dk/HT201257
01. december 2017 - 21:48 #4
når jeg laver hardware testen, så skriver den apple support 3403D, nogle der kender til denne fejl?
Avatar billede jalved Ekspert
01. december 2017 - 22:03 #5
Prøv og se, om du kan få noget ud af denne tråd:

https://discussions.apple.com/message/26974530#26974530

Et sted i den står "That -3403D code actually means there was an issue with your Mac software configuration".
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2017 - 22:32 #6
Har du prøvet en komplet reinstallation af MacOS?
02. december 2017 - 08:12 #7
Ja det har jeg prøvet tre gange, men jeg kunne da prøve igen for at se om jeg kan lave den hardware test
02. december 2017 - 12:54 #8
Så har jeg prøvet at formatere den, men den vil stadig ikke tage harware testen.
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2017 - 14:08 #9
Ved start skal du holde "option" + CMD + R nede for at gendanne til seneste MacOS.
Hvis du kan få det til at virke, så start med at bruge diskværktøj til at "slette" og formatere disken. Derefter tilbage til ren ny installation af seneste MacOS.

Da du rensede maskinen sikrede du dig naturligvis at kabler for batteri og disk sad ordentlig fast, ligesom du sikrede at RAM klodserne var isat korrekt?

Har skiftet harddisk til SSD disk på 2 MacBook Pro maskiner fra 2010 uden problemer. Begge kører MacOS High Sierra.