Avatar billede almex Mester
22. oktober 2017 - 18:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Efter windows 10 opdatering skrues lyden ned i alle spil

Hej Eksperten.

Jeg har natten til idag installeret en opdatering til Windows 10 som lå som "vigtig opdatering".
Men efter denne opdatering nedsætter windows automatisk lyden i forskellige spil såsom league of legends og wow. Det hjælper hverken at sætte lyden op ingame, eller via det lille lyd ikon i højre hjerne af proceslinjen.

Nogle som har nogle ideer til hvad jeg kan gøre, om windows f.eks. har sat noget til som skal slås fra eller lign?
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. oktober 2017 - 20:11 #1
Nu skriver du ikke hvad det er for en maskine der er tale om; stationær eller bærbar eller mærke og model.
Har du mærket og modelnummeret, så prøv at gå ind på producentens hjemmeside, og find driverne til lydkortet.
Måske det kan løse problemet.
Avatar billede bpb Seniormester
23. oktober 2017 - 22:31 #2
Windows 10 slukker undertiden for Dolby på min Acer bærbare, især under opdateringer.  Derved nedsættes lydstyrken.

Så tænder jeg Dolby igen, manuelt, mens computeren afspiller lyd.

Sådan her:  Højreklik højttaler-ikon.  Afspilningsenheder, egenskaber for den relevante enhed.  Vælg Dolby-fanen.  Klik på Dolby-brugerfladens lille on-off ikon.

Det virker på min Aspire V3 571.  Det synes også at have hjulpet på en anden Acer computer, hvis ejer fortalte om et lignende problem her på Eksperten.

Jeg ved jo ikke, om din computer bruger Dolby.  Men hvis den gør, kunne du forsøge noget tilsvarende, og se om det hjælper.