Avatar billede Morten Professor
22. oktober 2017 - 21:40 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

cachelagring i browseren

Hej Eksperter

Er det muligt at cachelagring på f.eks et url.
Den her feks. https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-17094292-10 i ca. 15 min.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2017 - 02:36 #1
Serveren anbefaler din browser en given caching via response HTTP headere.
Avatar billede Morten Professor
23. oktober 2017 - 08:15 #2
Er der en god metode til det? kan læse mig frem til nogen måder, men hvilken er bedst? Er begyndt at lege med wordpress, og forsøger at få den bedst mulig hastighed på siden, bruger tools.pingdom.com og developers.google.com/speed/pagespeed til at finde ud af, hvad der kan laves bedre.
Avatar billede Morten Professor
23. oktober 2017 - 09:08 #3
Og hvordan indsætter man den?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
23. oktober 2017 - 09:41 #4
Cache lagring kan du styre dels med et plugin, men ellers ved tilføjelse i din .htaccess fil.

Linierne du bør tilføje, vil se nogenlunde således ud:

## EXPIRES CACHING ##
<IfModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
ExpiresByType image/gif "access 1 year"
ExpiresByType image/png "access 1 year"
ExpiresByType text/css "access 1 month"
ExpiresByType text/html "access 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
ExpiresDefault "access 1 month"
</IfModule>
## EXPIRES CACHING END ##
Avatar billede Morten Professor
23. oktober 2017 - 09:46 #5
VIl det kunne styre udefra kommende link så som https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-17094292-10 og så står der ca 20 min i pagespeed fra google
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
23. oktober 2017 - 10:16 #6
Nej du kan ikke styre cache for ting der ikke fysisk er på din server
Avatar billede Morten Professor
23. oktober 2017 - 10:18 #7
Ok super så er det på plads ;o)
Tak for svaret.

Du må have en rigtig god dag :o)
Avatar billede Slater Ekspert
23. oktober 2017 - 10:21 #8
Du kan ændre headers ved at føre filen gennem en proxy på din server, men nu er det er tag manager, så er det en meget dårlig idé. Det script er beregnet til at loades hver gang siden besøges. Hvis du tilføjer en browsercache, vil filen ikke blive loadet når den skal, og dine besøgstal vil vises helt forkert.

Det er slet ikke meningen, man skal gå efter 100 i PageSpeed. Det er rigeligt at komme op i det grønne - resten er bare anbefalinger, som du kan følge, hvis der ikke er en grund til at du har gjort det anderledes.
Avatar billede Morten Professor
23. oktober 2017 - 10:35 #9
ok

Jeg er i grøn med computer det er bare mobilen jeg halter på.
Den siger Fjern gengivelsesblokerende java script: Din side har 1 blokerende script-ressourcer og 2 blokerende CSS-ressourcer. Dette forsinker gengivelsen af din side.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
23. oktober 2017 - 10:39 #10
Det er sjældent at du får den mobile grøn ;-) men har du 70+ i mobil og 85+ ved desktop, så glem det og kast dig over indholdsoptimering i stedet, se evt. lidt om intern linkstruktur her http://a3-seo.dk/pagepower/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
23. oktober 2017 - 10:41 #11
Og et lidt større overblik her http://a3-seo.dk/hvad-er-seo/. Det er et puslespil med mange brikker ;-)
Avatar billede Morten Professor
23. oktober 2017 - 10:52 #12
Perfekt :D dejligt at få sådan noget på plads, så jeg kan koncentrere mig om andre ting.
Computer 95 / 100
Mobil 73 / 100

Så må det være godt for nu.
Og er da kommet på 3 side på google med bliv synlig på nettet. Og der er godt nok en del der har det slogan :oP

Så er det bare med at komme igang med noget mere seo arbejde.