Avatar billede MartinThePacman Praktikant
24. oktober 2017 - 11:29 Der er 19 kommentarer

Irriterende nabo

Hvad gør jeg hvis man nabo konstant hører højt musik? Jeg har forsøgt at påtale det overfor vedkommende, når vi har ses på gangen, men det har ikke været muligt at få ham til at gøre noget ved det selvom han hver gang siger "jaja det skal jeg nok" (!) Er ved at blive skør :-(
Avatar billede finb Ekspert
24. oktober 2017 - 11:33 #1
Skaf vidner.
Hvis det er boligforening, klag til boligkontoret.
Ellers klag til politiet.
Men begge tiltag kan ødelægge stemningen fremover
Avatar billede MartinThePacman Praktikant
24. oktober 2017 - 11:42 #2
Ja du har måske ret, Fin. Jeg tror helt sikkert at der må være andre end mig, som også er generet af støjen. Tak, vil ringe til boligkontoret imorgen..
Avatar billede jalved Ekspert
24. oktober 2017 - 11:44 #3
Hvis du har forsøgt at sige det til ham selv flere gange og han ikke reagerer, så må du tage et skridt videre.

Er der husregler på stedet?

Boligforening, andelsforening... klag til dem eller administratoren. I den forbindelse er det godt, hvis du kan få andre af hans naboer til at istemme, at han spiller for meget musik.

Det er dog ikke altid nødvendigt, nogle gange hjælper det fx bare at vedkommende faktisk får en henvendelse fra boligkontret/videværten/andelsforeningen - så de lige tænker sig mere om.

Det kan godt være, han vil blive sur, men hvis du ellers opfører dig pænt og venligt overfor ham, så vil han ikke rigtig have noget modspil til sin surhed - og så vil det sikkert drive over igen.

Men en træls situation. De er forstyrrende at skulle høre på andres musik længe ad gangen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2017 - 12:07 #4
Køb en CD med musik du kan lide, giv ham den, og spørg om ikke nok han vil spille den en gang imellem, da du er mega træt af at høre på hans eget musikudvalg...

Det er en omvendt tilgang, der fungerer glimrende på visse typer, og preller fuldstændig af på andre... - men det er vel et forsøg værd...
Avatar billede 450025 Ekspert
24. oktober 2017 - 13:40 #5
Nå har du fått mange gode råd og hjelper disse ikke, så prøv denne, kontakt dine andre naboer, gjør en avtale med dem, di har sikker samme problem som deg.

Gå i butikken kjøp en CD av verste sort det fins, sett på full guffe 120 DB altså full krig, så reiser du bort, klart Borettslagets må jo varsles så ikke du blir kasta ut.

Og så tar du en tur og ser på Damer kanskje tar et glass øl også, jeg hadde en slik nabo engang, ikke Borettslag men vi bodde tett i en Kolonihage, at du orker sa folk nei jeg orket ikke mer,  jeg gjorde det samme jeg etterpå var det den fineste nabo du kunne tenke deg.

Vi Ble gode naboer også det holdt i 12 år, nå er jeg har 7000 km fra han, han lerte får hyggelige E-poster er på Skype av å til også har kjent hverandre i snart 22 år nå og slå den du.

Lykke til, et godt naboskap er verdifullt ser du.
Arne
Avatar billede jalved Ekspert
24. oktober 2017 - 14:03 #6
Tak for grinet, Arne...  "sett på full guffe 120 DB..."
Avatar billede 450025 Ekspert
24. oktober 2017 - 14:22 #7
Et glas øl eller 2 har han bare godt av, og Damer også, jeg er 80 år ofte jeg snur meg å går Baklengs, men den fille Bikkja mi forstår ingen ting den bare dra i hundebandet og vil videre, hva gjør man da?
Konklusjon vi har alle vores Problemer ser du.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2017 - 14:26 #8
jeg bor i boligforening. man skriver klagen ned, hvad han laver, og at man har påtalt det for ham, men at han bliver ved. så får jeg naboerne til at skrive under, hvis de også har hørt hans høje musik. så afleverer jeg det til boligforeningen.

jeg har siddet i bestyrelsen, og kan sige at en klage plejer at virke med det samme, fordi der står i brevet manden får, at han øjeblikkeligt skal stoppe.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. oktober 2017 - 14:44 #9
Du er nå Super korrekt også ser det du skriv han øyeblikklig skal stoppe + at han blir kasta ut
Da blir der stille ser du. Er Tråstarter i mål nå?

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2017 - 17:55 #10
Kan godt forstå at jalved han griner lidt over "full guffe" :-)
På dansk kan det have en anden betydning ;-)
Vil ikke komme nærmere ind på det dog :-)
Avatar billede jalved Ekspert
24. oktober 2017 - 18:13 #11
#10 Faktisk var mine tanker slet ikke i den retning. Jeg nød bare det norske udtryk. Men ser nu, at du har en pointe også :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 03:44 #12
jalved jeg er Dansk, men sliter selv å forstå alt det Danske, når jeg reiste til Danmark fra Norge dem tok meg for en Svenske.

Danskerne hader Svenskere Krigen 1940-45 ser du.

Kona mi var lur hu, hadde et lite Norsk Flag på trøya, hun fikk topp Sørvis over alt, å da lærte jeg, gikk altid 3 meter Bakk.

Engelske Konge familien det er sådan der også du vet vel det.

Jeg sliter her på Forum også med enkelte Danske ord, mitt svar.
Smil til det skjulte Camere. Er du fornøyt med svaret.
Ha en fin dag.
Arne
Avatar billede Nikolaj33 Juniormester
29. oktober 2017 - 16:44 #13
En pakke fyldte chokolade og en venlig påmindelse hjalp hos vores nabo. ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 17:04 #14
Herlig det beste jeg har opplevd i dag, ofte lite som skal til bare man gjør det rette
Gratulere Nikolaj33 håper det holder, flott gjort.
Arne
Avatar billede jalved Ekspert
29. oktober 2017 - 17:07 #15
Det var fint.
Avatar billede jalved Ekspert
29. oktober 2017 - 17:07 #16
Sagde du det - eller var det med et venligt brev?
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 17:26 #17
Han leverte ikke brev nei han møtte opp personlig, han hadde kjøpt den beste cohokolade der var å få i miles omkreds, jeg føler det på meg den gutten gjør nok bare det rette. Han må vi ta vare på.
Arne
Avatar billede jalved Ekspert
29. oktober 2017 - 17:44 #18
Nå¨, jeg troede, det var trådstarteren, der havde klaret det med noget chokolade, hvilket ud fra beskrivelsen overraskede mig lidt.

Men fin teknik, hvis det elllers virker :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
29. oktober 2017 - 18:06 #19
Jeg også uansett noen må da ha fått den, så da er problemet fremdeles uløst? Uh jeg som ble så glad.
Arne