Avatar billede CESkovgaard Mester
24. oktober 2017 - 17:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tekst der ikke printes med, eller kan kopieres som 'ren tekst'

Hjælp mig word eksperter. Jeg har et problem med noget tekst jeg kan se på min skærm, men det forsvinder hvis jeg prøver at skrive det ud. Jeg kan ikke en gang kopiere det som 'ren tekst'

På skærmen har teksten en punkteret linje under, men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at få teksten rettet tilbage så den er 'normalt med' i dokumentet.

Jeg har ikke selv skrevet dokumentet, men har importeret det, men det hjælper ikke at importere igen, samme problem opstår. Jeg har også prøvet at åbne den i libre-office, men der er teksten heller ikke med
HJÆLP HJÆLP :-)
Avatar billede jalved Ekspert
24. oktober 2017 - 17:52 #1
Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår, hvad der er galt.

Men kan du ikke kopiere hele dokumentet med Ctrl + C, når det er åbnet - og så bare smide det over i et nyt Word-dokument?
Avatar billede jalved Ekspert
24. oktober 2017 - 17:54 #2
Du kan også bruge Ctrl + A - så markerer programmet selv hele teksten.
Avatar billede finb Ekspert
24. oktober 2017 - 17:54 #3
prøv:
ctrl+a
ctrl+c
ctrl+v i notepad/notesblok
og kopier så tilbage i word igen
Avatar billede CESkovgaard Mester
24. oktober 2017 - 18:13 #4
Det er ikke så simpelt. Jeg er selv ret godt kendt med word, har brugt Word i over 20 år, men det er første gang jeg har været ude for dette.
Det er muligt at det er en funktion fra en nyere word. (Jeg bruger word 2010).
Jalved - det har jeg selvsagt prøvet.
Finb - Jeg har prøvet at kopiere hele 'problemtekten' + lidt før og efter til et nyt worddokument DET KAN JEG GODT, men problemet følger med. Bruger jeg derimod 'sæt ind som tekst' får jeg kun det før og efter 'problemteksten'.
Avatar billede jalved Ekspert
24. oktober 2017 - 18:18 #5
Jeg er stadig ikke helt med, hvad problemet er.

Prøv evt. at kopiere teksten over i et nyt dokument - og så gem den som rtf. Og se om problemet så er forsvundet, når du åbner det.
Avatar billede CESkovgaard Mester
24. oktober 2017 - 18:42 #6
Jalved - Også prøvet uden held.
Det er et tekstafsnit der opfører sig MEGET underligt.
Som sagt kunne jeg godt kopiere det som det var over i et nyt Word dokument, (både .doc, og .docx.
Der kan jeg også godt 'se' teksten. Hvis jeg laver 'ordtælling' bliver den dog IKKE talt med. Det er det mystiske jeg nogensinde har været ude for, selv om jeg er stødt på (og har fået løst) mange problemer hen ad vejen.
Avatar billede jalved Ekspert
24. oktober 2017 - 18:45 #7
Prøv og se, om du kan bruge noget af dette:

https://wordribbon.tips.net/T008056_Using_Non-Printing_Notes.html
Avatar billede CESkovgaard Mester
24. oktober 2017 - 19:42 #8
DER var svaret, Mange tak.
Selv om jeg har haft den dialogboks åben et utal af gange har jeg aldrig bemærket det.
Avatar billede finb Ekspert
24. oktober 2017 - 19:43 #9
opfattes/opfører problemteksten sig evt. som "billede"/grafik ?