Avatar billede Kasprr Praktikant
24. oktober 2017 - 18:12 Der er 5 kommentarer

HJÆLP! Vertical bar/Pipe

Jeg sidder på et andet tastatur og kan simpelthen ikke finde ud af, at lave vertical bar/pipe.

Tastaturet er et Razer, Blackwidow ultimate fra 2013. Det er et dansk layout og er på windows10 og i virtualBox er jeg på Kali linux.

Her er et link til tastaturet:
https://www.google.dk/search?q=razer+blackwidow+2013+dansk&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwixoJ7M0onXAhVIEpoKHZ8uDdYQ_AUICigB&biw=1920&bih=974#imgrc=hHnT_qc13DktiM:
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
24. oktober 2017 - 19:52 #1
Jeg kan ikke med sikkerhed se tegnene på billedet af tastaturet.

Men du kan altid indsætte specielle tegn vha. Unicode nummer for tegnet.
Pipe har Unicode nr. 007C (kan findes via fanen Indsæt > Symbol > vælg tegnet i listen på fanen Symboler > vælg ”Unicode (hex)” i feltet nederst til højre – så vises tegnkoden ved siden af det felt.

For at indsætte tegnet:

1. Skriv "7c" (uden citationstegn) - dvs. at nullerne kan udelades.
2. tast dernæst Alt+X (dvs. tryk Alt ned og hold den nede, mens du trykker på X).

Når du slipper tasterne, indsættes tegnet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2017 - 21:16 #2
Sidder den ikke på sin plads, på midten i tasten i øverste venstre hjørne? - AltGR+ tasten lige under ESC...
Avatar billede Kasprr Praktikant
24. oktober 2017 - 22:39 #3
Hej Ole_Madsen

Jeg kan se selve symbolen under "ESC" knappen og ved siden af "z" knappen, men hverken AltGr, shift, CRTl, ALT  + tasten under "ESC" eller tasten ved siden af "z" giver mig symbolet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2017 - 23:00 #4
Nej, der ligger den sørme heller ikke på mit eget :-)

Du skal nok op på tasten lige under F10 - hvor der er en \ og nogle '´ tegn...

AltGR og så den - så burde den med dansk tasteturlayout være der...

Jeg tror den anden refererer til et af de andre nordiske layouts, for jeg kan da huske den fra nogle bærbare...
Avatar billede Kasprr Praktikant
25. oktober 2017 - 16:17 #5
Ole_madsen, det virkede perfekt! Tusind tak for hjælpen!