Avatar billede NielsErikP Mester
24. oktober 2017 - 22:55 Der er 22 kommentarer

Dobbel Klik....

Hej.

Så har jeg lige lidt brug for hjælp....
Musen dobbeltklikker ved enkelt tryk.
Muse softwaren byder ikke på indstillinger, der slår det fra....

Er der nogen her, der har et bud på, hvor man leder..? .....efter ekstra kilkket.

På forhånd tak.
Avatar billede jalved Ekspert
24. oktober 2017 - 23:24 #1
Prøv og se her - selvom Windows 10 ikke er nævnt, er princippet det samme:

https://support.microsoft.com/en-us/help/266738/troubleshoot-mouse-double-clicking-when-you-single-click

Søg på problemet på Youtube, så dukker der flere vejledninger op.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2017 - 00:43 #2
musen er slidt op, så gør den det
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
25. oktober 2017 - 06:02 #3
Enig med sidwave. Har selv haft samme problem med en Logitech mus. Problemet opstår når knappen bliver slidt og "bøjer" en smule mod metalfladen indeni. Derved bliver den utrolig følsom, når man klikker. Du kan evt. prøve at gnide frem og tilbage på knappen med en finger, uden at presse for hårdt på den. Nogen gange retter den sig lidt ud, så den stopper med dobbeltklikkene.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 06:39 #4
Klart en mus kan bli sliten den, enkel løsning sett i Batteri?
Plukk den i stikkontakter da må du i all fall ha ny, da blir det bare et Puff.

You Tube er ok men oftest det enkleste man bruker og kan løse et problem

Neste gang så forteller du hvilket System, det kunne jo være Win 98 å da er jeg helt Blank. Katta mi har spist opp å nå er den Død.

Arne.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2017 - 11:14 #5
hvis det var min, vil jeg købe en ny mus
Avatar billede jalved Ekspert
25. oktober 2017 - 11:35 #6
Før man køber ny mus, kunne man måske lige prøve om musen laver samme nummer på en anden computer :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
25. oktober 2017 - 11:50 #7
sidwav    Ikke alle har så masse penga som du, dernest er musen kjent i stua ja hele huset også.
jalved kom også med en ide den var mere avangsert men han er jo Professor også  da der stiler vi svakt ser du.
Arne..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2017 - 17:32 #8
Når du peger på ikoner fremhæves de så automatisk inden du klikker med musen?

Hvis dette er tilfældet kan indstillinger være sat til at mus skal dobbeltklikke ved et klik.
Prøv at se i indstillinger for stifinder under kontrolpanelet. Gå i fanen vis
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2017 - 18:12 #9
Undskyld. Det er fanen generelt du skal i :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2017 - 18:16 #10
Jeg har min til enkelt klik som her:
https://ibb.co/d3j35m
Avatar billede NielsErikP Mester
26. oktober 2017 - 22:14 #11
hej.
220661  : Kan man lige give lidt mere vejledning, hvor indstillinger for stifinder findes...Kører Windows 7 sp1.
Der fremhæves intet, når musen holdes over ikoner.
Avatar billede NielsErikP Mester
26. oktober 2017 - 22:16 #12
Men det virker også underligt... Den gør det kun i en seance på en 3-4 gange, så dobbeltklikker den ikke de næste par klik, for så at gøre det igen i en seance på en 3-4 gange.  :-)
Avatar billede jalved Ekspert
26. oktober 2017 - 22:31 #13
Har du prøvet at sætte den til en anden computer?

Hvis den også gør det dér, så er musen i stykker - hvis ikke, så er det en indstilling - evt. en driver.
Avatar billede NielsErikP Mester
27. oktober 2017 - 01:26 #14
Nej... Det har jeg ikke prøvet.
Det må jeg lige prøve.
Musen er LogiTech  AnyWare MX. Den er nu ikke så gammel.
Avatar billede 450025 Ekspert
27. oktober 2017 - 01:39 #15
Sidwave og 220661 for det første så har ikke NielsErikP en annen maskin som jalved foreslår og prove musen i, å ikke tør han sette den i stikkontakten heller.
Og det forstår jeg jo.

Vi skal ikke gå i sammen å spleise en ny mus til han?
Jeg tror alderen på den musen har noe å si, frykter den Død. Og det som Blød Trafikant skriv følsomheten den forsvinner når man Dør helt normalt det.

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2017 - 13:05 #16
#12 Så må det være en defekt mus
I win 7 hedder det "mappeindstillinger" i stedet. Kunne ikke se hvilket system du kørte på din indledning, da jeg skrev mit indlæg.
Avatar billede NielsErikP Mester
28. oktober 2017 - 22:54 #17
#16:  Har prøvet mappe indstillinger, der står den til dobbeltklik...
Det tror jeg ikke på, musen er ikke ret gammel. Der må være en årsag, indstillings mæssigt....
Hvor ligger musen i registrerings databasen?

#15:  Hold Kjæften din
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 07:51 #18
NielsErik
Er det i et specielt program den gør det, eller bare generelt lige meget hvor du arbejder i computeren du får fejl?
Er det "Mouseware" du har installeret på computer der fulgte musen?
Prøv evt at fjerne den hvis du har installeret software fra mus leverandør.
Normalt så er standard driver nok til en mus.
PS selvom en mus er ny kan der godt være defekter på den. Nu har jeg ikke fået nærlæst alle indlæg, men at prøve på anden pc havde nok været en ide før man reklamerer. Er der fejl på anden pc må hardwaren være defekt.
Avatar billede jalved Ekspert
29. oktober 2017 - 10:22 #19
Først og fremmest synes jeg også du skal få den prøvet af på en anden PC - meget tyder på den er defekt, når den kun gør det i sessioner.

Medmindre - som #18 - er inde på det kunne være i et specielt program, den gør det.

Måske er det overflødigt at spørge om, men har du haft afinstalleret musen helt og geninstalleret din software? Prøv det, hvis ikke det, som #18 foreslår, virker.

http://support.logitech.com/da_dk/product/anywhere-mouse-mx/downloads#

Du kan også prøve at starte op i fejlsikret tilstand og se, om det hjælper. Hvis det gør, så er det jo i alfald ikke musen selv, den er galt med.

Ellers henvend dig, hvor du har købt den. Selvom den ikke er gammel og det derfor tyder på, det ikke er hardwaren, så kan den jo have fået et tryk eller lign, før du købt den.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2017 - 11:18 #20
Jeg er enig i #19. Måske du kan få lov til at teste den på nogle af de computere de har, hvis det er muligt for dig? På online køb er dette jo ikke muligt desværre.
Avatar billede NielsErikP Mester
30. oktober 2017 - 23:44 #21
220661:  Nej...Det er ikke et specielt program. Det sker sådan lidt ved alm. krævende dobbetlklik funktion., når Checkboxes skal have et hak osv....
nej..Det er bare win 7 driver.
Har ikke lige fået den tjekket på anden maskine. Måske Elgiganten skulle prøve det :-)

jalved:  Nej.. jeg har ikke haft afinstalleret software. Det er som nævnt til 220661 Windows 7 der styrer den.

Jeg tjekker lige en opstart i fejlsikret tilstand ud... Og prøver at slutte den til en anden pc.
Avatar billede 450025 Ekspert
31. oktober 2017 - 16:26 #22
#15:  Hold Kjæften din      Jeg likte den du. Jeg skal si deg en ting jeg har hatt mange mus siden 1998 dem fleste er død å begravet .

Kjøper du en mus til samme pris som en ny Computer så er vein til nermest butikk som har solgt deg det skitet.
Og ikke plag folk mer med dette.    Jeg ler av deg beklager men fakta..

Arne.