Avatar billede Gade Praktikant
25. oktober 2017 - 13:43 Der er 5 kommentarer

Hvordan sletter man en regel?

Hej Computerworld

Vi har Office 365 med Outlook, hvor jeg har oprettet regel om at alle mails skal videresendes til en gmail.

Det virker ikke helt efter hensigten, da Outlook skal være åben for at mails bliver videresendt til gmail.

Jeg vil derfor gerne slette reglen igen, men nu kan jeg ikke finde den, suk...

Kan I hjælpe mig?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh
Gade
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2017 - 14:05 #1
Hos mig har jeg på "hjem" fanen et afsnit kaldet "Flyt", hvor knappen "Regler" er. Tryk på den, og der er mulighed for at administrere regler (og beskeder)
Avatar billede Gade Praktikant
25. oktober 2017 - 20:03 #2
Tak for dit svar Ole, men mit problem er, at jeg ikke kan finde den regel jeg har lavet, og som jeg gerne vil slette.

Jeg har søgt i regler og administrer, men kan ikke finde den der og jeg har også prøvet  i Opret regel, avancerede indstillinger, men kan stadig ikke finde den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2017 - 09:32 #3
Så er det i hvert fald ikke en almindelig regel du har lavet.

Hvis du klikker på "Filer" menuen har du mulighed for at gå i "Automatisk svar" funktionen. Her under er der også mulighed (knap i bunden) for at lave regler, som kun gælder når "Autosvar" er aktiv.

Kunne det være her?
Avatar billede Gade Praktikant
12. november 2017 - 13:18 #4
Hej igen

Nej, det er desværre ikke der og jeg har stadig ikke fundet den regel jeg har lavet.
Reglen er lavet under:
Mapper
Regler for meddelelser
Ny e-mail regel
Vælg en eller flere betingelser - her har jeg sat kryds i - For alle meddelelser
Vælg en eller flere handlinger - har jeg sat kryds i - Videresend den til personer
I næste boks - Klik på de understregede ord for at redigere beskrivelsen står der så: For alle meddelelser - Videresend den til og her har jeg så skrevet mailadr.... gmail
Og det er her, at jeg ikke kan finde reglen.
Under angiv et navn på reglen i den sidste boks står der Ny e-mail regel #1, men det kan jeg ikke slette.
Tror du at du kan hjælpe mig ud fra ovennævnte?
På forhånd mange tak, det er virkelig et problem.
Mvh
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. november 2017 - 17:29 #5
Nej, men du burde alligevel kunne komme ud over det på en af to følgende måder:

Kører i administreret Exchange via O365, kan du bede en administrator slette de regler der måtte være for din profil.

Kører du selv op mod en ekstern mail-udbyder, må du kunne slette din mailprofil, og konfigurere den igen...