Avatar billede Hr. Henriksen Novice
27. oktober 2017 - 09:46 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Spørgsmål til undersider i søgemaskiner

Hej Eksperter her på Computerworld,

Jeg håber I kan hjælpe mig, da jeg har lidt udfordringer med placering af undersiden - eller landingssider bør jeg vel kalde det.

Mig og min kæreste har websitet Lovecast, som kort fortalt er en platform for parterapi, parforhold og kærlighed. Vores mål er at hjælpe par til at få et bedre parforhold. Det gør vi på 2 fronter. Dels får brugerne masser inspiration, som de kan bruge til at arbejde op at forbedre parforholdet, og man kan samtidig finde en parterapeut overalt i landet. Derfor vil vi selvfølgelig gerne kunne findes i søgemaskiner overalt i landet.

Vi har dog haft kæmpe udfordringer med at blive vist i Jylland - og specielt i Århus. Vi har laver denne landingsside: www.lovecast.dk/parterapi-i-aarhus-randers/, som desværre rangerer vildt dårligt (side 3 eller 4 på Google).
Vores placering er ellers ok mange steder i landet ok.

Er der noget jeg har overset? Når nogle linker til forsiden, trækker det så ikke også undersider med op?

Jeg håber I kan hjælpe, da jeg efterhånden er lidt desperat.

På forhånd tak :-)
Jonas
Lovecast.dk
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
27. oktober 2017 - 10:56 #1
Hvis du kunne lave eksterne artikler der peger direkte på siden, vil det afgjort hjælpe!

Forside links er selvfølgeligt vigtige, men relevante links direkte til den side/emne der omtales er betydeligt bedre.

Har du budget til det burde du lade en SEO konsulent kigge på dine sider og lave en analyse over, hvad i kan gøre bedre http://a3-seo.dk/seo-analyse/

Derefter, så vælge om i selv har tiden/evnerne til, at udføre dette, eller om i skal lave en decideret SEO aftale http://a3-seo.dk/pris-paa-seo/

De fleste SEO virksomheder vil godtgøre udgiften til analysen, hvis i efterfølgende laver en SEO aftale.
Avatar billede Hr. Henriksen Novice
27. oktober 2017 - 11:30 #2
Tak for det!

Jeg troede umiddelbart at links til forsiden og siden generelt (atlså andre undersider)havde større betydning. Men jeg må prøve at arbejde lidt med det du beskriver.

Hvis det ikke virker, må jeg forsøge at få nogen til at kigge på det - vi har bare ikke det store budget.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
27. oktober 2017 - 12:35 #3
Pagepower, eller intern sidestyrke er ofte overset. http://a3-seo.dk/pagepower/

Den vægt/tillid Google giver dine sider, afhænger i høj grad af, hvor mange eksterne links der fører til denne side, hvor mange af dine interne sider der linker til denne side, samt selvfølgeligt indlæsnings hastighed og tekstindhold.

Held og lykke - skulle du/i få brug for hjælp, så velkommen ;-)

Best regards
Michael Jensen
Seo-specialist

michael@a3-seo.dk
http://a3-seo.dk
Avatar billede Hr. Henriksen Novice
28. oktober 2017 - 11:06 #4
Tak for det!

Der er helt sikkert noget at kigge på. Jeg er med på at man kan videreføre linksværdien internt og på den måde påvirke page poweren. Her er det bare relativt mange interne links der peger på siden - og det er også derfor jeg ikke helt kan forstå at den ikke ranker højere.

Men jeg tror både jeg må forsøge at få hastigheden på siden op, få flere eksterne links og forbedre indholdet på siden generelt.

Mit sidste spørgsmål: Hvis en parterapeut fra Århus linker til vores side - evt. til en artikel om parforhold eller en guide til parterapi. Hvor stor betydning har det for vores placering på søgningen "parterapi i Århus"? Hvis terapeutens side ikke er tung, men istedet super brancherelavant og uden ret mange links? Dem har vi fået et par stykker af, men jeg synes ikke det havde nogen effekt overhovedet - specielt ikke når man tænker på hvor besværlige de er at skaffe. Jeg tænkte at de ville være super troværdige, men jeg tog åbentbart fejl. Har I nogen erfaring med det?
Avatar billede KlintWeb Juniormester
30. oktober 2017 - 22:49 #5
Der er mange parametre, som spiller ind i forhold til værdien af et link fra en anden side. Men relevans får større og større betydning, så et link fra en parterapeut fra Århus vil helt sikkert have en betydelig værdi.

Men som PooMik skriver, bør du få kigget seriøst på hjemmesiden. SEO er næsten ikke eksisterende, så der er rigtig meget at hente der.

Jeg har skrevet lidt om SEO på hjemmesiden her https://klintwebdesign.dk/hjemmeside/seo-soegemaskineoptimering

Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen.
Avatar billede Hr. Henriksen Novice
02. november 2017 - 09:24 #6
Hej Klintweb,

Tak for dit svar.
Jeg er dog ikke helt med på hvad du mener med at SEO næsten er ikke eksisterende. Når jeg kigger din hjemmeside igennem, lader det til at mange af de parametre du beskriver er opfyldt - eller hvad? Jeg er jo slet ikke ekspert. Jeg ved at jeg måske kan komprimerer 2 billede yderligere og fjerne nogen CSS gengivelser for at øge hastigheden, men det er også det jeg lige kan finde - Og spørgsmålet er hvor det betyder for placeringen?

Jeg har eksempelvis en anden landingside om parterapi Odense: https://www.lovecast.dk/om-parterapi-odense-fyn/ som ranker betydeligt bedre, så hvis du har nogle konkrete ting jeg bør rette på siden er du meget velkommen til at komme med input. Jeg modtager gerne gode råd - for målet er jo at sikre en bedre placering og en mere troværdig hjemmeside, så mennesker kan få kompetent hjælp til parforholdet og de problemer de oplever.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
02. november 2017 - 11:19 #7
Hej igen

Har du budget til det burde du lade en SEO konsulent kigge på dine sider og lave en analyse over, hvad i kan gøre bedre http://a3-seo.dk/seo-analyse/

Også hos os, fratrækker vi analysens pris ved indgåelse i en SEO aftale.

Men ellers er analysen "opskriften" til, hvad du mangler og bør gøre med dine sider, efter modtagelse af en analyse, har du 14 dage til, at vurdere om du selv vil udføre dette, eller lave en aftale og, dermed modtage en refundering af analysens pris.
Avatar billede KlintWeb Juniormester
03. november 2017 - 11:29 #8
Mange side titler og H1'ere bruges mere end en gang. Og mange sider har samme meta beskrivelser, og endnu flere er helt uden meta beskrivelse
Ovenstående er blot et lille udpluk af, hvad I kan forbedre.
Avatar billede Hr. Henriksen Novice
06. november 2017 - 10:12 #9
Hej Klintweb - tak for det. Det var virkelig en hjælp. Jeg har "bare" som standard brugt en tidligere indtastet metabeskrivelse og jeg kan se nu at der ikke kommer metabeskrivelser frem på undersiderne - hvilket stort set er alle de sider om parterapi og parforhold, som vi jo selvfølgelig gerne vil have til at figurere højere i resultaterne. Så stor tak for det - det vil jeg gøre noget ved.

Jeg troede dog ikke at søgemaskiner tog ret meget højde for metabeskrivelser længere - men det var nok en fejl som jeg må få rettet.
Avatar billede KlintWeb Juniormester
06. november 2017 - 11:46 #10
Det har ikke den store indflydelse på placeringerne, men det er jo det, som brugerne ser når de søger. Og brugerne klikker på de mest interessante søgeresultater - derfor skal meta beskrivelsen både være relevant og "sælgende" i forhold til indholdet