Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2017 - 23:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

TeamViewer konto hvorfor

Skal man have en Teamviewer konto? hvis ja, hvorfor?
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 23:01 #1
Jeg spørger om det samme :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2017 - 23:14 #2
Jeg har fundet nedenstående. Men da jeg bare har 2 computere, og da jeg ikke vil bruge ReamViewer så ofte, kan jeg ikke lige se fordelen ved en konto.

List of all computers to which you connect regularly;
Management of your customers' TeamViewer data for a simplified connection setup;
Fast connection setup without entering a TeamViewer ID or password;
Call up important TeamViewer features with one click (remote control, presentation, file transfer, chat, etc.);
Remote monitoring of your computers, e.g. see whether your Windows Firewall is activated or if your Antivirus software needs an update. You can upgrade this feature with more checks using ITbrain™ Monitoring;
Manage the TeamViewer service queue and all service cases;
Connection reports of your TeamViewer connections within the TeamViewer Management Console;
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2017 - 23:16 #3
Man burde kunne rette sine egne slåfejl 😐
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 23:29 #4
Jeg skal også kun bruge det indimellem - og spekulerede også på, hvad fordelen var ved en konto.

Synes, man skal oprette konti alt for mange steder og vil helst undgå det, fordi det føles som en omvej.

Der står nogle ting er enklere, men det er nok mest tidsbesparende, hvis man skal administrere en del computere ad gangen.

Måske kunne der være en feature i via nettet -  på en anden computer der ikke har Teamviewer installeret - at kunne logge ind og fjernstyre sin egen computer. Eller fx overføre dokumenter fra den, man havde glemt at tage med på ferie. Men det kan jeg ikke gennemskue om er muligt via login til sin konto på deres hjemmeside.
Avatar billede jalved Ekspert
27. oktober 2017 - 23:30 #5
Sålfejl... Enig :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2017 - 23:41 #6
Jeg kender ikke programmet godt nok til at vurdere netforbindelser.
Selvfølgelig ville det være rart, med nemmere tilgang, men jeg er enig med dig i, at der er for mange steder man skal oprette en konto, ikke mindst fordi, man skal gemme passwords til det hele. Og hvorfor ikke gøre det nemmere under alle omstændigheder? Teamviewer må vel have et formål med at få os alle ind i folden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2017 - 00:54 #7
Oversigt og dobbeltklik adgang til fjerncomputere. Ellers skal man huske på fjern maskinernes kode..
Avatar billede Mikael Ekspert
28. oktober 2017 - 06:06 #8
Team Viewer konto giver bare flere muligheder.. Absolut ikke nødvendigt til alm. brug.
Hverken for den ene eller anden part ;)

HVIS man ofte er den som skal styre en andens/andres computer, så ER det måske smart at have en konto.

Omvendt opretter den anden part bare en "gratis"Team Viewer adgang. Det er alt rigeligt til "lejlighedsvis" adgang. Mere simpelt kan det næsten ikke være ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2017 - 08:47 #9
Enig i #8.
Har ikke selv konto.
Bruger måske kun programmet et par gange om året, så en konto vil jeg ikke oprette.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2017 - 12:37 #10
Det er kun mine egne computere. En stationær i et rum og en bærbar i et andet.
Skal der så oprettes en konto på  hver computer?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2017 - 19:00 #11
Tja #7 er vel den som kommer nærmest et svar på hvorfor.
Tak til alle, som har deltaget i spørgsmålet. 😊
Avatar billede jalved Ekspert
28. oktober 2017 - 19:20 #12
#10 Det var faktisk en god idé, du kom med.

Jeg har haft brug for at prøve det af, men hvis man opretter forbindelse fra sin ene pc til den anden, så slipper man for at involvere andre.

På sigt giver det så også mulighed for at hente ting fra den ene computer med den anden, hvis man fx er på ferie.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2017 - 20:12 #13
Jo vist giver det flere muligheder, men som du selv er inde på - Oprette endnu en konto - det er trættende .
Avatar billede jalved Ekspert
28. oktober 2017 - 20:21 #14
valby1... Det jeg mente, var at det var en fin ide med muligheden af at kunne prøve programmet af med sine egne maskiner - i stedet for at involvere andre i første omgang. Det havde jeg ikke lige tænkt over.

Der behøver man jo heldigvis heller ikke oprette konto :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2017 - 21:32 #15
Nej heldigvis, for det er, efter min mening bøvlet at oprette en konto. Jeg har lige prøvet af nysgerrighed. De har en af disse uudholdelige "Jeg er ikke en robot"
hvor man skal markere hvad der er veje og hvad der biler osv. Enerverende :-(
Avatar billede jalved Ekspert
28. oktober 2017 - 21:44 #16
Det virker mere praktisk end Skype og skærmdeling, som jeg hidtil har brugt de gange, det har været nødvendigt.

Men jeg er nødt til at prøve det af. For hvad sker der, hvis man skal genstarte den anden maskine - har man så stadig fat i den? Og bios kan man vel heller ikke rode med :-)

Fortæl gerne, hvordan du oplever det, hvis du får lyst.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2017 - 22:06 #17
Hvis den maskine du styrer genstarter, mister du forbindelsen, og du kan kun genoprette den ved, fra den maskine, at starte TeamViewer igen.
Bios? Nej det kan jeg ikke forestille mig. Man kommer jo i bios under start eller genstart, men der har man mistet jo forbindelsen.
Men det er jo en sikkerhed. Selv om man er på TeamViever med en anden, kan man ikke se hans computer før han har åbnet for programmet, og når han slukker, er man lukket ude. Det er fint nok for privatlivet.