Avatar billede Carnac Forsker
29. oktober 2017 - 19:29 Der er 3 kommentarer

Hvilken mobiltelefon har I, og ikke mindst HVORFOR?

Ja junglen af mobiltelefoner er jo efterhånden blevet enormt stor.

Alligevel sværger jeg til min Galaxy S7 Edge. Og har ikke haft lyst til at skifte den med nogen som helst anden. Og det undrer mig egentlig lidt, når nu der er så mange at vælge imellem.

Men jeg gætter på at det er kameraet samt super amoled skærmen der gør det. Den ultra hurtige autofokus og de farverige billeder Galaxy er kendt for, er der bare intet andet der slår. Edge er valgt, ikke pga edgen, men pga den større skærm. S6 havde stort set samme kamera som S7, men den kunne ikke holde batteri en hel dag, så derfor er S7´eren blevet den perfekte telefon for mig.

Hvilken mobiltelefon har I valgt? Og hvad fik jer til at vælge præcis dén?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
29. oktober 2017 - 22:40 #1
MIcrosoft Lumia 950 primært pga. det gode kamera men også fordi jeg efter en kort affære med en lidt for billig Android telefon ville tilbage til Windows. Android var bare så primitivt og snirklet i forhold til Windows Phone, fx savnede jeg "live tiles" hvor jeg direkte på startskærmens mail-tile (flise) kan se antal nye mails og titlerne på disse.
Desværre lider Windows Phone af stor mangel på apps derfor må jeg nok over til Android eller Apple en dag.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2017 - 10:03 #2
Huawei P9;
god kamera (dog ikke bedst), viser hvor mange mails jeg har i indbakken, har en finger-læser på bagsiden af telefonen, som gør at man hurtigt kan låse telefonen op (hurtigere en samsung s7 edge), og så er den ikke så stor.

minus er, at mine playlister (har musik lokalt liggende på den) ikke kunne overføres, eller manipuleres på en pc (dvs. at jeg skulle bygge mine playlister fra bunden af, og så via telefonen)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2017 - 10:21 #3
da mobilepay ikke kan win-phone længere, så har jeg skiftet fra nokia 830 til samsung galaxy a5 2017. Det virker fint, men har ødelagt, at bil, cykel og tlf er samme model (bil er peugeot, cykel er renault - så NoKia hele vejen rundt)