Avatar billede Jolles Professor
29. oktober 2017 - 20:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Optage udsendelse fra pc til usb / ekstern hardisk

Ved ikke hvilken kategori dette hører under, så det er et sjus...
Kan jeg optage en DR-udsendelse fra pc til ekstern harddisk og afspille den på en synshandikappet vens tv-skærm?
Skærmen skulle have usb-indgang
God søndag - håber de stormvarslede ikke lider for stor nød.
Avatar billede jalved Ekspert
29. oktober 2017 - 20:38 #1
Med google Chrome kan du installere den add-on, der hedder TV4ever:

https://chrome.google.com/webstore/detail/tv4ever/hakgeikmiemocehnfkjdahojanjpjcch?hl=da

Så kan du optage programmet. Det er meget enkelt og selvforklarende.

Nogle af DR's udsendelser ligger også som podcast, som man kan downloade direkte. Det er især nyhedsundsendelser og den slags.

https://www.dr.dk/allepodcast

Men du kan afspille filerne på din vens TV afhænger af, om det kan afspille via USB - og om det kan afspille det format, det er optaget i.

Ellers kan du sætte en bærbar til via HDMI-stikket og afspille filen for din ven. Hvis den bærbare ikke er for gammel har den et HDMI-stik.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2017 - 00:53 #2
Er enig i, at TV4ever er et fint program. Bruger det selv.
Når jeg har noget på min stationære, som jeg vil se på min bærbare, kopierer jeg det ganske simpelt til en USB stick. Det virker fint.
Avatar billede finb Ekspert
30. oktober 2017 - 09:20 #3
Jeg har en simpel antennebox,
men den kan optage direkte på usb3