Avatar billede barth Professor
30. oktober 2017 - 11:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Outlook mails kommer 3 gange

Jeg har fået et irriterende problem, der pludselig er opstået.

Jeg kører Windows 10 og Office 2013, og bruger Outlook som mit mail program.

Men pludselig kommer stort set alle mails i 3 eksemplarer. Det underlige er, at på min iPhone og iPad kommer de kun som en enkelt mail.

Så det må have noget med programmet på min Acer komputer at gøre.

Kan nogen hjælpe med et godt råd?
Avatar billede INK Ekspert
30. oktober 2017 - 12:08 #1
Kan det tænkes, at du synkroniserer dine mails også over iCloud samtidigt med du downloader på almindelig vis? Eller synkronisering over andre konti? Har du evt. videresendelse af mails fra én konto til en anden?
iPhone og iPad viser kun én kopi, selvom den måske er modtaget flere gange.
Avatar billede barth Professor
30. oktober 2017 - 12:51 #2
Hej Ink.
Jeg mener ikke jeg synkroniserer til iCloud. Hvordan ser jeg det?
Min kones e-mails videresendes til min, men sådan har det "altid" været.
Avatar billede jalved Ekspert
30. oktober 2017 - 12:58 #3
Måske har det noget med videresendelsen at gøre, så der går noget rundgang i det.

Undersøg hvordan tingene er sat op - og om du har ændret noget for nyligt.

Uden at have forstand på det, vil jeg tro, du via emailens header kan se, hvilke af dine konti e-mailen har været sendt i mellem, hvis det er tilfældet - og på den måde fejlsøge problemet.
Avatar billede barth Professor
30. oktober 2017 - 13:30 #4
Hej Jalved.
Jo men jeg har intet ændret før det begyndte.
Undskyld jeg spørger dumt, med hvad er e-mailens header. Hvor finder jeg den?
Avatar billede jalved Ekspert
30. oktober 2017 - 13:36 #5
Sakser lige fra dette link:.

https://support.office.com/da-dk/article/Vise-e-mail-brevhoveder-cd039382-dc6e-4264-ac74-c048563d212c

"I en åben mail skal du klikke på fanen Filer.

På fanen Oplysninger skal du klikke på Egenskaber.

Oplysninger om brevhoved vises i feltet Internetbrevhoved"

Det kan godt være svært at læse headeren og få det til at give mening, men du kan jo prøve at se, om du kan få nogle fornuftige informationer ud af det.
Avatar billede jalved Ekspert
30. oktober 2017 - 13:38 #6
Kig også på, hvad Ink skriver i #1.
Avatar billede barth Professor
30. oktober 2017 - 15:04 #7
Hej Jalved.

Tusind tak. Nu har jeg været inde under egenskaber på en af de mail jeg får tre gange. Her er hvad der står under. Internetbrevhoveder. Jeg ved ikke om det overhovedet giver mening: Jeg har mit eget domaine hos Surftown.

Received: from localhost (unknown [127.0.0.1])
    by mailgw21.surf-town.net (Postfix) with ESMTP id 1F5FB402F
    for <hans@barth1.dk>; Mon, 30 Oct 2017 14:22:18 +0100 (CET)
Received: by mailgw21.surf-town.net (Postfix, from userid 65534)
    id 33F4E4021; Mon, 30 Oct 2017 14:22:18 +0100 (CET)
Received: from mailgw21.surf-town.net ([127.0.0.1])
    by localhost (mailgw21.surf-town.net [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024)
    with LMTP id mDKLugO4mVNH for <hans@barth1.dk>;
    Mon, 30 Oct 2017 14:22:12 +0100 (CET)
Received: from (127.0.0.1) by mail230.suw18.rsgsv.net id husjnc2akec5 for <hans@barth1.dk>; Mon, 30 Oct 2017 13:21:57 +0000 (envelope-from <bounce-mc.us13_54091749.109305-hans=barth1.dk@mail230.suw18.rsgsv.net>)
Received: from mail230.suw18.rsgsv.net (unknown [198.2.181.230])
    by mailgw21.surf-town.net (Postfix) with ESMTP id A4B0D4021
    for <hans@barth1.dk>; Mon, 30 Oct 2017 14:22:11 +0100 (CET)
Received: from unknown (HELO mailgw21.surf-town.net) (10.32.12.21)
  by 10.32.10.16 with ESMTP; 30 Oct 2017 13:22:04 -0000
Received: (qmail 4660 invoked by uid 399); 30 Oct 2017 13:22:04 -0000
Return-Path: <bounce-mc.us13_54091749.109305-hans=barth1.dk@mail230.suw18.rsgsv.net>
Reply-To: "Dyrenes Beskyttelse" <hostmaster@dyrenesbeskyttelse.dk>
From: "Dyrenes Beskyttelse" <hostmaster@dyrenesbeskyttelse.dk>
To: <hans@barth1.dk>
Subject: =?utf-8?Q?Liste:_I_disse_kommuner_er_det_v?=
    =?utf-8?Q?=C3=A6rst_at_v=C3=A6re_ejerl=C3=B8s_kat?=
Date: Mon, 30 Oct 2017 14:21:57 +0100
Message-ID: <18214b540268de1b4a88870d8.797889019d.20171030132029.98a9fa0184.18306033@mail230.suw18.rsgsv.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="----=_NextPart_000_58E7_01D3518B.4E34BF20"
X-Mailer: MailChimp Mailer - **CID98a9fa0184797889019d**
X-Originating-IP: 10.32.12.21
X-Virus-Scanned: Debian amavisd-new at mailgw21.surf-town.net
X-Spam-Flag: NO
X-Spam-Score: 0.092
X-Spam-Level:
X-Spam-Status: No, score=0.092 tagged_above=-999 required=7
    tests=[DKIM_SIGNED=0.001, DKIM_VERIFIED=-0.001, HTML_MESSAGE=0.001,
    RCVD_IN_US=0.001, RDNS_NONE=0.1, SPF_PASS=-0.01] autolearn=disabled
X-Greylist: domain auto-whitelisted by SQLgrey-1.8.0-rc2
List-Unsubscribe: <https://dyrenesbeskyttelse.us13.list-manage.com/unsubscribe?u=18214b540268de1b4a88870d8&id=4a3a56d3ca&e=797889019d&c=98a9fa0184>, <mailto:unsubscribe-mc.us13_18214b540268de1b4a88870d8.98a9fa0184-797889019d@mailin1.us2.mcsv.net?subject=unsubscribe>
X-Antivirus: Avast (VPS 171029-0, 29-10-2017), Inbound message
X-Antivirus-Status: Clean
X-Report-Abuse: Please report abuse for this campaign here: http://www.mailchimp.com/abuse/abuse.phtml?u=18214b540268de1b4a88870d8&id=98a9fa0184&e=797889019d
Thread-Index: AQH+gfjVT65x/ZBThirzE8NXkuLl0A==
X-Campaign: mailchimp18214b540268de1b4a88870d8.98a9fa0184
X-campaignid: mailchimp18214b540268de1b4a88870d8.98a9fa0184
X-MC-User: 18214b540268de1b4a88870d8
X-Accounttype: pr
x-mcda: FALSE
Avatar billede jalved Ekspert
30. oktober 2017 - 16:35 #8
Måske er der nogle andre, der kan læse headeren og tolke den rigtigt?

Umiddelbart synes jeg, det ser ud som om, den samme mail kører rundt hos Surftown.

Jeg ville i al fald prøve at kigge på selve det med videresendelse. Prøv og kig på, hvordan det er sat på dine mailindstillinger på computeren i Outlook - og så hvordan det er sat op på Surftowns webmail.

Måske får du videresendt alle mails, som så bliver liggende på serveren - og som du så også selv får hente en ekstra kopi af. Eller noget i den retning :-)

Du kan også kontakte Surftown for at få noget support. Måske kan de hurtigt se, hvad det handler om.
Avatar billede barth Professor
30. oktober 2017 - 17:04 #9
Hej Jalved.

Tusind tak for al din hjælp.

Jeg har faktisk også lavet en supportsag hos Surftown, så måske kan de hjælpe.
Avatar billede barth Professor
31. oktober 2017 - 16:54 #10
Nu er det underligt nok lykkedes mig at løse problemet, å måske kan nogen have glæde af den viden.
Jeg har jo søgt på amerikanske hjemmesider om problemet med "duplicat mails" og fik så en idé.
Jeg kiggede i mappen med outlook-filer, og der lå 3 "ost" filer Dem slettede jeg, og nu modtager jeg ikke længere de mange ekstra mails.
Avatar billede jalved Ekspert
31. oktober 2017 - 20:27 #11
Hvad er en mon ost-fil?

Godt, du fandt ud af det :-)
Avatar billede barth Professor
31. oktober 2017 - 20:52 #12
Jeg ved ikke andet end at der både er pst og ost filer i Outlook.

Men hvad ost filer gør godt for ved jeg ikke rigtig.

Men her er hvad Google siger.

Offline Outlook-datafiler (.ost)

De fleste kontotyper, på nær POP3, bruger en offline Outlook-datafil (.ost). Disse konti omfatter Microsoft Exchange Server, Outlook.com, Google Gmail og IMAP-konti. Når du bruger disse konti, sendes dine mails, kalenderen og øvrige elementer til serveren, hvor de også gemmes. Der hentes og gemmes en synkroniseret kopi af meddelelser på din computer i en offline Outlook.datafil (.ost).

Hvis forbindelsen til mailserveren afbrydes, kan du stadig læse og skrive meddelelser. Når forbindelsen genoprettes, synkroniseres ændringerne automatisk, og mapperne og elementerne på serveren og på computeren vil igen være identiske.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester