Avatar billede TheJoker Juniormester
30. oktober 2017 - 11:56 Der er 2 kommentarer

Outlook opretter genvej i quick launch

Efter jeg har erhvervet mig Outlook 2016/365 så efter installationen lægger den en genvej i quick launch. Problemet var ikke større end jeg blot kunne slette den og væk var den.

Der er ingen rød tråd i følgende problem, men nogle gange, ikke hver gang jeg starter Outlook op, så opretter den en genvej igen. Ja problemet er ikke større end jeg blot kan slette det igen. Men blot irreterende jeg ikke kan finde en løsning på problemet.
Har været  igennem google posts og de 2 mest relevante jeg finder er følgende
Første link
Andet link

Uden umiddelbart svar andet end, check AV, lav en SFC scan etc.. Hvilket jeg ikke har gjort da jeg ikke ser det som at være problemet.

Har selvf tjekket options i outlook. Har ikke lige kunne finde noget. Håber nogen af jer har en løsning.
Avatar billede jalved Ekspert
30. oktober 2017 - 13:07 #1
Når man googler problemet, er der tilsyneladende en del, der ikke kan finde en løsning på det.

Løsningen kan åbenbart være at højreklikke, gå ind under egenskaber og hakke af i skjult.

Prøv og se, om dette hjælper:

https://hardforum.com/threads/preventing-outlook-from-creating-quicklaunch-icon.938659/
Avatar billede jalved Ekspert
30. oktober 2017 - 13:08 #2
Altså at højreklikke på selve ikonet.