Avatar billede Tony Breindal Juniormester
31. oktober 2017 - 11:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se ekstra intern harddisk

Jeg har indsat en ekstra intern harddisk i min HP, men jeg kan ikke se den i stifinder, men jeg kan se den i Enhedshåndtering. Når jeg så undersøger dens egenskaber, så står der under fanebladet Diskenheder:
Diskoplysninger
Disk: Disk 1
Type: Ukendt
Status: Ikke initialiseret
Partionstype: Ikke tilgængelig
Kapacitet: 1907729 MB
Ikke allokeret plads: 0 MB
Reserveret plads: 0 MB

Hvad mon jeg gør galt?

Harddisken: SeaGate FireCuda 2 TB
Reg model: STR015
ST: 2000DX002
SN: Z4Z7RGHR
PN: 2DVI64-300
FW: CC41
WWN: 5000C500A263ED72
Avatar billede INK Ekspert
31. oktober 2017 - 11:58 #1
Den skal formateres. Brug evt. EaseUS partition master (free) til at initialisere og formatere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2017 - 12:07 #2
Delvis enig - den skal formatteres, før du kan tage den i brug. Men det kan du sagtens gøre direkte fra Diskhåndteringen.

Højreklik på disken, vælg at oprette en primær partition.
Vælg nu at formattere den - filsystem NTFS.
Nu burde du kunne bruge den.
Avatar billede INK Ekspert
31. oktober 2017 - 12:29 #3
#2 helt enig med ole_madsen forudsat du kan se disken. Hvis den ikke optræder i Stifinder, så ses den måske ikke uden et tredjepartsprogram?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2017 - 12:55 #5
Enig med #2. Spørgeren skriver, at disken kan ses i Diskhåndtering, og så kan den også initialiseres der - i venstre side.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
31. oktober 2017 - 13:49 #6
Jeg kunne ikke se den noget sted, hvor jeg under højreklik kunne få en menupunkt med initialisering el.a. frem, så jeg brugte 'inks' forslag med EaseUS og 'ole_Madsens' med primær partition. Det gav pote.

Tak for hjælpen til alle :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2017 - 15:15 #7
Ok, men det er, som jeg skrev, i venstre side, men fint du fandt ud af det :-)