Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2017 - 21:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Den rigtige løsning til større websites

Hej
Hvad vil ekspertfolket mene er den rigtige beslutning, når det kommer til at lave en hjemmeside med login løsning, betalings løsning og andre større ting... Hjemmesiden skal have nogle funktioner som også ses i Facebook.

Hjemmesiden (hvis alt går efter planen) bliver en større en af slagsen, men forhåbelig mange brugere.

Spørgsmålet er så: "Skal man kode hjemmesiden fra bunden, eller skal man gå den mere lette vej, og så kode et tema i til Wordpress?"
Avatar billede jalved Ekspert
31. oktober 2017 - 23:09 #1
Hvis du vil lave så omfattende en løsning, som du antyder, vil jeg - uden at have forstand på det - mene at det bliver voldstomt dyrt at kode fra bunden. Og vil foreslå noget CMS af en slags.

Det vil også være naturligt at lave noget markedsundersøgelse først, så I ikke ender med store ambitioner - men flåede pengepunge, fordi brugerne ikke synes ideen er helt så god, som I selv synes.

Jeg synes i øvrigt, du spurgte om stort set det samme for en måned siden? Men måske følte du ikke du fik tilstrækkeligt svar.

Hvis du dik andre svar, end du håbede på, så har du på sin vis også et svar - så skal du gøre som du mener er det rigtigste selv :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2017 - 03:39 #2
Jeg tror at det vigtigste spørgsmål er hvor mange penge I har,

Der kan laves meget billige løsninger og meget dyre løsninger.

Når det er klart så skal der vælges.

Hvem skal lave det:
* autodidakte
* gode freelancere
* middelstort dansk konsulent hus
* stort internationalt konsulent hus

Hvordan skal det laves:
* fra bunden af
* tomt CMS
* CMS med moduler/plugins som bare skal tilrettes

Hvilken teknologi skal der bruges:
* PHP
* ASP.NET
* Java EE
* RoR
* node.js
* Django

Hvor skal der hostes:
* eget data center
* IaaS eller PaaS cloud
* web hotel
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2017 - 03:40 #3
Jeg tror at den dyreste web site der er lavet er healthcare.gov i USA - regningen endte efter sigende paa 300-500 millioner dollars.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2017 - 12:37 #4
Hej Arne, tak for svar.
Ser du, vi sidder nogle stykker og har fået en god idé til en hjemmeside.
Vi har ikke pengene til "bare" at få nogen til at lave hjemmesiden for os. Noget af hjemmesiden vil vi nok få nogen til at lave for os, men størstedelen vil vi lave selv. Vi har nemlig sammenlagt en del års erfaringer inden for udvikling af Wordpress temaer.

Meeen... vi er ikke helt enige om, hvor vidt det er bedst at lave hjemmesiden fra bunden i et Wordpress tema, eller vi laver hele skidtet fra bunden af. Hjemmesiden som vi lave, er en af de større af slagsen, i forhold til dem som vi er vand til at lave, så vi er i tvivl om Wordpress vil sætte nogle begrænsninger. Altså, der må jo være en grund til at store virksomheder som Facebook ikke bruger Wordpress...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. november 2017 - 14:49 #5
Altsaa et goer det selv projekt.

Jeg tror ikke at I skal fokusere saa meget paa hvad FB goer og ikke goer og hvorfor. I er ikke FB.

Hvis vi kigger paa de 3 muligheder:
* fra bunden af
* tomt CMS
* CMS med moduler/plugins som bare skal tilrettes
saa vil jeg mene at det givet konteksten (goer det selv projekt):
- vil vaere taet paa umuligt at producere et konkurrencedygtigt web site ved at lave alt fra bunden af - det er en kraevende opgave
- det vil ogsaa vaere haardt at starte med et tomt CMS men selvfoelgeligt nemmere
- det mest realistiske er at starte med et CMS som kommer med moduler/plugins

Hvis I vil starte med et CMS som kommer med moduler/plugins saa skal der vaelges et.

Der er mange andre muligheder end WP.

Det er mit indtryk at WP:
* arkitektur er begraensende for mulighederne
* kvaliteten som CMS er ikke helt i top
* mange WP loesninger ender med noget spagetti

Men I kender tilsyneladende WP, og jeg kan ikke se meget pointe i at I bruger et halvt aar paa at laere et ny CMS og saa starter og maaske alligevel skifter platform efter 1-2 aar.

Jeg tror at I skal satse paa WP, faa noget op at staa, faa noget indtaegt til jeres firma og saa se hvad I goer derefter til den tid.

Hvis alt gaar som i haaber med hensyn til forretning, saa skal I nok skifte platform fra WP til noget andet paa et tidspunkt. Men tag det tild en tid. De fleste store web sites har lavet aendringer i deres platform naar de voksede.