Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. november 2017 - 21:45 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Avast Free Antivirus + Andet ? (Supplement)

Jeg har Avast Free Antivirus.

På den bærbare. Fungerer godt.

Så har jeg Malware Bytes Free - Som, åbenbart, har lavet sig om til en prøveversion af Premium. Uden jeg har opdaget det.

Jeg er nu KUN interesseret i Free version.

Men - Er Avast Free Anti Virus ikke NOK ? Egentlig ?

*

Eller hvad mener i, de kloge ?

Ja, hvad har I kørende, foruden Avast Free, hvis I har noget ?

*
På Forhånd T*A*K + Med Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2017 - 22:27 #1
Der er en forskel, som navnene siger. Avast går først og fremmest efter virus medens Malwarebyte finder malware, altså bagdøre, spionværktøj mm. så behold du bare begge to.
At Malwarebyte kører som en prøveversion af pro versionen, betyder ikke andet, end at når prøve tiden er ovre, og du ikke har købt programmet, slår det over til freeware.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2017 - 22:33 #2
Ps.I købeversionerne søger programmerne realtime, altså hele tiden, medens gratis programmerne skal startes manuelt, altså af brugeren. Så du skal altså selv huske at starte programmerne en gang imellem.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2017 - 22:40 #3
Skulle du få lyst til at se på pro versioner og hvad de koster, så er de billige på e-Gear. https://e-gear.dk/gode-tilbud.html
Men McAfee AntiVirus har fået ry for at være dårlig.
Avatar billede bpb Seniormester
01. november 2017 - 23:02 #4
Malwarebytes Anti-Malware blev for nogle uger siden slået sammen med (bl.a.) Malwarebytes Anti-Exploit.  Malwarebytes benyttede lejligheden til at give os Premium-versionen af det nye program på prøve.  Det hele skete automatisk og diskret, vistnok i forbindelse med en opdatering.

Nu er prøve-perioden udløbet.  Det får vi med mellemrum at vide i nogle pop-up bokse, som i det lange løb kan virke irriterende.

Heldigvis kan de slås fra:

Start kontrolpanelet til Malwarebytes.  Gå ind i Indstillinger, videre til Min Konto.  Hvis der er en knap, som hedder  "Deaktiver Premium-prøveversion",  så klik på den.

Derefter har man den rene gratisversion.  Den kan opgraderes igen til Premium, hvis man senere får lyst.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2017 - 00:23 #5
Jeg finder, at Malwarebytes pro er for dyr. 349 Kr.
Superantispyware er også er godt program, og koster "kun" 193 Kr.

På et tidspunkt købte jeg Malwarebytes pro, med licens på ubegrænset tid, for et ringe beløb. http://www.superantispyware.com/superantispyware.html
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 06:49 #6
Flott du kommer på banen valby1, du gir en god forklaring påp spørsmålet til ikke -ekspert.
Den nevner i #5  er kankje ok rimelig også. Avast fri har et godt rykte, ikke dumt alltanativ det.
Malwarebytes fri er ikke dårlig den heller, og du syntes Premium er for dyr er enig i dette, nå er jeg ofte ikke tilhenger av alle dem gratis programmer. Ta imor alt skitt som følger nei Takk.
Skal jeg sikre min computer føler jeg at betalte versjoner er en løsning.
Jeg betaler for Malvawarebytes syntes programmet gjør en fin jobb, #2 man betaler for kvalitet jeg vil ikke være foruten,
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 08:54 #7
Har kørt med gratis programmer stort set i alle de år jeg har brugt computer.
Så vidt jeg forstår kan man ikke købe livstids licenser til Malwarebytes længere vel?
Og derfor mener jeg også den er blevet for dyr. Bruger også her kun den gratis version, samt Adwcleaner og Rougekiller hvis jeg får behov for andre programmer..
Avast har jeg før brugt, men er hoppet over på Kaspersky Free og Avira på en pc. Fornemmer at Avast lægger mere beslag på computerens resurser end de andre gør. Med hensyn til hvad de beskytter mod er der minimal forskal. Selv Defender der er en del af Windows 10 er kommet godt efter det på de sidste måneder.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 09:09 #8
Selv Defender der er en del af Windows 10 er kommet godt efter det på de sidste måneder. Fint  22o661 den syntes jeg er ok,
At jeg bruker Malwarebytes er også et valg jeg syntes er ok andre trengs ikke være enig i det.

Ane.
Avatar billede jalved Ekspert
02. november 2017 - 10:19 #9
Hvad er egentlig forskellen på Malwarebytes og Adwcleaner?
Avatar billede jalved Ekspert
02. november 2017 - 10:30 #10
Helt enig med #5 og #7.

Hvis man vælger at betale i britiske pund, kan man dog slippe med omkring 260 kr. for et år for Malwarebytes. Men det er stadig for dyrt.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 10:59 #11
jalved nå er der ikke så mange som tror på det jeg forteller, men jeg kan ikke tilpasse meg etter andres meninger, heldigvis kommer der masse fornuftige ting her i blant fra alle, dette dra vi nytte av alle.

Men du må altid ta din egen vurderinger, også ta hensyn til din økonomi om du vil bruke Gratis program eller Betalt, begge kan være ok.

Vi har 10 tommel totter dem spriker i alle retninger. Der er minst 10 varianter av Antivirus program  og der er minst 10 av programmer maken til Malwarebytes spørsmålet er hvem blir og hvem er Best.  Det må den enkelte selv avgjøre.

Til ditt spørsmål jalvad Malwarebytes kjenner vi begge, det er dyrt, men et valg man tar, for meg ok og anbefaler dette, forsjkellen på den og Adwcleaner kan jeg fortelle de sier i reklamen at den henger på Malwarebyttes og det er løyn fra A til Å

Jeg stolte på dette jeg, da fikk jeg det første Virus jeg noen gang har fått, ingen tror meg nei helt ok det. navnet PUP nå har jeg det på 3 maskiner her, den ene har fra 160 til 200 PUP dem andre har omtrent det samme.
Jeg kjemper for og bli kvitt dette Virus nå. Vet ikke hvordan.

Har kontaktet Malwarebytes dem svare nok etter lang lang tid, men sist jeg kontaktet dem var svaret, Vi holder på å drukne av Sunamien derfor klare vi ikke å følge opp nå og klart svar det.

Men dem er Seriøse og jeg fikk god hjelp fra dem.

Hvordan jeg får fjernet dette Virus PUP vet jeg enda ikke men den plager meg.
Har du fått svar, og har du et råd kom igjen.

Mitt råd er styr unna Adwcleaner.

Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 11:09 #12
Du bør fjerne Fake AdwCleaner fordi det er en unashamed scareware hvis eneste formål er å lure ofrene til å betale kontant for absolutt ingenting. Dra nytte av AdwCleaner’s rykte som et pålitelig verktøy for adware og spyware nøytralisering, hackere har programmert denne smidde versjonen av det som ikke bare bruker navnet, men har også en kopi av det opprinnelige programmet logo å oppnå visuell likhet.
Skaperne av det scamware har gadd å gi sin kjørbare filer med en digital signatur i ytterligere næring svikefull inntrykk av det er legitim programvare (signaturen, men ikke tilhører AdwCleaner’s utvikler Xplode, men en mystisk selskap som går under navnet WAT programvare Rotterdam).
Nærmere undersøkelse av disse kjørbare filer har også avdekket at det virkelige navnet til scareware er AdwareBooc.

Det anbefales sterkt å ikke bare slette Fake AdwCleaner samtidig, men også umiddelbart gjennomføre en full system scan med et pålitelig antivirusprogram, fordi det grunnleggende kravet til bli involvert i denne svindelen er at datamaskinen er allerede infisert med adware.

Det er nemlig et skadelig program som kjører på PCen som bringer deg til en tvilsom nettsted om en windows-lignende dialogrute som advarer deg om du berøres av adware og prøver å skremme deg til å laste ned AdwCleaner.

Hvis du faller for kunsten og installere programmet falske, vil det sørge for at auto-start hver gang du starter datamaskinen. Ved lansering, scamware vil pseudo skanning systemet og generere en skremmende rapport som viser mange truslene.

Disse resultatene er imidlertid helt fremstille. De er forhåndsdefinert og komme sammen med svindel programmet slik at alle offer vil se nøyaktig samme falske postene. Hvis du klikker på knappen “Renhet”, vil du bli informert at du må kjøpe den fullstendige versjonen av verktøyet for å låse opp denne funksjonen og rense datamaskinen.

Treffer “Kjøp nå” vil lede deg til en PayPal bestilling side som presenterer leverandøren som Mardel innovasjoner. Hvis du velger å fullføre transaksjonen på $59.99 USD, vil du bli utstyrt med en link til nedlasting angivelig fullversjonen av programmet. Faktisk, det tydelig synes å være den opprinnelige, legitime versjonen av AdwCleaner, som distribueres helt gratis på autoriserte nettsteder.

Jeg gikk i garnet der betalt neg, alle elsker jo Gratis Programmer, men betalte kan være farlige dem også 2017 og verre blir det.
Arne,
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 12:08 #13
#9 Kan ikke give dig et entydigt svar, da de arbejder i samme område. AdwCleaner var før ejet af et andet firma, og uden at lægge hovedet på blokken så tror jeg at Malwarebytes har opkøbt dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 12:12 #14
Som man kan læse her har de for et år siden opkøbt AdwCleaner:
https://blog.malwarebytes.com/malwarebytes-news/2016/10/malwarebytes-acquires-adwcleaner/
Jeg anser stadig dette program for at være brugbart selvom det er overtaget af Malwarebytes, og bruger det sideløbende hvis det er nødvendigt.
Avatar billede jalved Ekspert
02. november 2017 - 12:23 #15
#14 Tak for svarene. Nej, det var også det, at de tilsyneladende ledte i samme område  - og samtidig begge lå under Malwarebytes, der forvirrede mig. Jeg vil prøve at se på det.

Jeg prøver at kigge på nogle af alle mine computer-rutiner, så de kan blive lidt bedre...
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2017 - 12:24 #16
Hitman Pro skulle stadig også være en af de bedste malware scannere:
https://www.hitmanpro.com/en-us/hmp.aspx
Man kan hente en 14 dages trail på programmet
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 12:38 #17
#16 Får sjå mulig jeg prøver dette bort skal det, Nå får Malwarebytes svare frøst og det gjør dem nok, nå blir dem lagt i karantene hos Malwarebytes, skanningt hver dag til problemet er løst og frykter intet enda men sådan vil jeg ikke ha det.
Arne,
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2017 - 12:40 #18
#16 når man ruller ned på siden fremgår det, at med Hitman pro til 160 Kr. får man ikke en gang Advanced Real-Time Protection. Vil man have det skal man købe
Hitman Pro. Alert til 224 Kr., og så er man oppe i den dyre ende.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2017 - 12:48 #19
#11 https://pc.net/helpcenter/answers/what_is_a_pup_file
Malwarebyte er meget strikse med PUP files.
iObit Adwanced system care kan ikke engang installeres fordi PUP filerne straks bliver fjernet.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 13:10 #20
Får ikke tid å lese nå valby1 der kom gjester her, Jeg håper Malwabytes stiller for det er noe skitt, gette må vekk men Takk.

Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. november 2017 - 16:03 #21
Valby1 alt er så lett etterpå helt klare ord i #19 og man kan stille spørsmål i blanr jeg har ikke lastet ned noe som helst men det starta så, PUP kom på Malwarebytes starta med  en del, jeg  slettet karantene det ble bare mer og mer det.

Så lete jeg etter et program som kunne fjerne dette, der gjorde jeg en feil vet det,
en ulv i fareklær den hadde Malwaresbytes klær på, men gjort er gjort,

Malwarebytes legger dette i karantene det går greit, men gratis liker jeg ikke sådan er jeg nå bare, Support virket ok, faktisk Seriøst også, fikk problemer med nøkkel ubrukelig, fikk ny rask også uten det hjalp,

Forlangte Monny Bakk å dem er på konto det gikk utrolig rask Paypal.

Hva hjelper dette? Under denne seromonien begynte Malwarebytes å bråker, Sende nei, Musikk stoppet opp, bare problem da slo jeg den av så jeg fikk sendt mitt krav, og da virket den igjen, slo den bare av da jeg sendte i 2 minutter.

Satte straks på igjen Malwarebytes, Jeg jeg skrev over penga er modtatt, overrasket  hurtig.

Nå, dataen har ikke problemer i hele tatt går helt normalt alle 3. Maskiner helt ok.
Skanning noen gange er der noe andre gange ikke, men det kommer å går, sådan er det hvis man ikke tenker.
Kanskje det er lett å lure Gamlinger?

Jeg har kontrollen kan Takke Malwarebytes for dette, venter svar men når vet jeg ikke.
Hvorfor skriv jeg dette her?  Jo for og advare andre i og gå i den fella. Bekymra nei egentlig ikke, et råd blir det,    om noen har tips tar jeg gjerne i mot dette.

Er man 80 år så har jeg kjørt i grøfte før ikke på data, men har da kommet opp igjen.
Til alle seier jeg bare ha det godt.
Arne.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
02. november 2017 - 19:43 #22
T*A*K til jer A*L*L*E
Avatar billede 450025 Ekspert
06. november 2017 - 02:42 #23
Dagene bare rusler videre, denne tråden er kanskje borte nå død å begravet, jeg klarte å rulle bakover, syntes det er fint å gi en tilbake melding om det jeg har vert opptatt av, hele 22 poster det betyr at mange har stil opp for meg.

Tråden var starta (av Ikke-ekspert Avast Free Antivirus + Andet ? (Supplement)
En person jeg for øvrig har stor respekt for, utrolig flink er han.

Jeg vet jeg har en uvane jeg skriv alt for meget beklager dette, en grunn for det jeg trives her ser ikke bort ifra at andre syntes der får da være måte på?

Nå er jeg her for å få hjelp selv og det får jeg  men er også her for å bidra over for andre, at jeg feiler iblant er helt ok en Forsker har lov til det? derfor denne tilbake melding.

Malwabytes er dyr ja,    det er og har vert min favoritt i lang tid og er det fortsatt, det har fått ny drakt for noen mdr siden til det bedre,  i det siste har Support svikta, dem svare ikke når problemet oppstår Hvorfor?

Omsider fikk jeg problemet løst, dem fortalte at dem hadde store problemer på grunn av uværet oversvømmelse det var grunn der borte, det vet jeg og andre burte vite hva dette innebær også.

Jeg fikk et Virus PUP hvordan vet jeg ikke tror synderen er Adwclener for det kom da,  jeg hadde opp til 400 stykker av det skitet Skanning, karantene, nå er alt ok,  nei neste gang 380 så 240 alt etter som. Plage var det.

Kom igjen og igjen på 3 maskiner, få hjelp fra og svar fra Malwarebytes nei og ikke nå heller, har kontaktet  4 gange ikke et ord,. Har prøvd andre program Kaspersky + flere andre intet hjalp, så kjørte jeg Malwarebyten 3 gange hver dag det hjalp lidt, ikke nok - en ny oppdatering kom fra Malwarebytes,    nå tenkte jeg kanskje?
Jeg kjøre fortsatt,  er STA - VRANG og det forteller kjerringa også utrolig? forbanna også. Og det hjelper tro meg.

Nå tror jeg oppgaven er løst i hele går fantes ikke PUP på noen av maskinene, nå en ny dag klokken er bare 7.00 ikke i dag heller, alle 3 er  Rene..

Konklusjon jeg har klart dette Takket være min form for og  være Sta en gammal grinebiter på 80 år men jeg har lært,  du må aldri gi deg.

Jeg håper denne tilbake melding gir et svar til nytte for andre også, selv om det koster og Malwarebytes er dyr ja ok, men Kvalitet teller helt klart.

Ha en fin dag
Arne.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. november 2017 - 22:00 #24
Tak, Arne