Avatar billede Newbie Mester
02. november 2017 - 15:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tæl

Hej Alle

Jeg har brug for en funktion som kan tælle antal forekomster af udifineret tekst (mange faktura linier) Så jeg får en liste med hver enkelt forekomst og et tal udfor der indikerer hvor mange gange den tekst går igen på listen.
Derudover vil jeg gerne finde en formel som kan gøre det muligt at hente værdier (omsætning) baseret på en bestemt vare, men fra flere faneblade.

Håber I kan hjælpe..
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
02. november 2017 - 17:37 #1
Det er vist en større liste du er i gang med.
I det jeg går ud fra der er tale om data i et tabelformat, hvor det du gerne vil have som tekst/vare står som række betegnelse til venstre, vil jeg tro du kan anvende følgende,

Giver det ikke mening, er du velkommen til at sende en fil til mig med nogle FIKTIVE data i, så skal jeg lave en lille vejledning til hvordan. Jeg vil tillade mig at dele løsningen for alle herinde.

1) Brug en Pivot tabel som har tekstfeltet som venstre kolonneoverskrift, og antal som værdi

a) Marker tabellen med data
b) vælg fanen Indsæt, Pivottabel, klik OK
c) træk feltet med teksterne (øverst til højre) ned i Rækker og i Værdier
Voila ;0)

2) Brug funktionen Konsolidering til at samle totaler på data fra flere arkfaner.

a) Vælg fanen Data, Konsolider.
b) Indstil til at bruge SUM
c) Sæt HAK i Brug navne: Øverste række og Venstre Kolonne
d) Klik i feltet Reference
e) for hvert område, vælg arkfanen, vælg området, klik Tilføj
f) Klik OK
Så skulle der være noget at se på.

/Den Store Stygge...
Avatar billede finb Ekspert
03. november 2017 - 08:44 #2
""Jeg vil tillade mig at dele løsningen for alle herinde.""
-Jamen er det ikke meningen med eksperten ?