Avatar billede Søren J. Praktikant
04. november 2017 - 11:50 Der er 2 kommentarer

Professionelt programmeringsprogram til webdesignere?

Hej
Jeg har i min fritid de sidste 3-4 år brugt meget tid på at lære web-programmering.
De programmer som jeg har fået kendskab til er nogen gratis nogen som NetBeans, Notepad++, Atom.
Nu kunne jeg godt tænke mig at få noget mere kendskab til nogle professionelle programmer... er der nogen der kender nogen, og har erfaring med et/nogle gode programmer?
Avatar billede Slater Ekspert
04. november 2017 - 11:59 #1
Det kommer lidt an på hvilke(t) sprog, du vil arbejde i - f.eks. er Visual Studio svært at ignorere som mulighed, hvis du vil arbejde i C# ASP, men ligegyldigt bloat hvis ikke.

Men til frontend-udvikling på web, er der ikke rigtig noget der er mere "professionelt" end andet. De fleste professionelle arbejder bare i en text editor, og vælger den de bedst kan lide. Forskellene er mest subjektive.

Personligt foretrækker jeg VS Code, men til udelukkende front-end er Adobe Brackets på nogle måder bedre. Til PHP hører jeg at PhpStorm er det absolut bedste værktøj til code intelligence og debugging, men har ikke selv brugt det, da jeg ikke kan lide interfacet.

Og så er der naturligvis sådan noget som vim, som tager tid at lære og virker klodset ved første øjekast, men kan gøre ens arbejdsgang hurtigere, når man først bliver rigtig god til det.

Men der er virkelig ingen "regler" på det område. Brug en du er komfortabel med.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
06. november 2017 - 03:58 #2
Som du selv bruger jeg Netbeans og Notepad++. når det skal gå stærkt.

Men normalt bruger jeg Adobe Dreamviewer ;-)