Avatar billede Carnac Forsker
04. november 2017 - 18:31 Der er 5 kommentarer

Er det svært at samle en El-giganten cykel?

Er der nogle der har prøvet at samle én af de cykler man nogle gange får med når man  køber et eller andet hos Elgiganten?

Hvor mange dele er der?

Hvor længe tager det ca. at samle den?

Nogle der ved det?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. november 2017 - 19:04 #1
det svære er samlet - styr, pedaler, batteri mangler. Hvis i tvivl, så betal - men 15 minutter er nok.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
05. november 2017 - 23:54 #2
Det er ikke specielt svært. Jeg lod mig selv friste af en Elgiganten cykel, den så stor ud på billedet men var meget lille nærmest en "junior-cykel", styret er lille og smalt, alt er lavet af jern (ikke alu). Kvaliteten er langt under hvad du finder hos en cykelhandler. Den var desværre for ringe og lille til at vi kunne bruge den. Jeg fik den med besvær solgt i den blå avis for 600 kr. efter at have ofret ca. 500 kr. på skærme mv. Jeg vil tro det er nogen de køber i kina til nogle få hundrede kr.
Til lejlighedsvist brug for en lille person kan den måske bruges men forvent ikke noget der ligner en cykel til 2000-4000 fra en cykelhandler.
Avatar billede Carnac Forsker
13. november 2017 - 17:57 #3
jnielsen Havde din 24 gear?

Og Shimano gear?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. november 2017 - 21:06 #4
jeg kan ikke huske det men det er meget sandsynligt, der var ikke noget galt med gearen, men resten var meget low end, du kan ikke sammenligne den med fx en cykel fra Brugsen eller Harald Nyborg der er tale om en standard som ikke sælges i normale butikker men som ekstra cykel eller til at parkere ved stationen i stedet for en dyr cykel er den sikker ok, men fidusen forsvinder lidt hvis du skal ofre for 500 kr. udstyr på den. Alene den lille størrelse og smalle styr af tyndt jernrør var no-go for os, simpelthen for lille, men det kan jo være det er blevet bedre. Forvent at cyklens reeler værdi er 500-1000 kr.
Avatar billede jalved Ekspert
16. november 2017 - 22:11 #5
Er det ikke muligt at få lov til at se den på forhånd i en af deres butikker, inden du beslutter dig for at købe noget?