Avatar billede Sune T. Hansen Juniormester
06. november 2017 - 10:06 Der er 8 kommentarer

Navnemærker på mine børns legetøj og gadgets

Jeg har længe ledt efter noget hvor man kunne markere børnenes ipads, madkasser, legetøj etc. med, så der var navnemærker på. Men jeg synes dem jeg har stødt på, har været nogle store navnemærker, hvor der også er plads til de daglige oplevelse. Altså med andre ord, så er de så kæmpe store, at de ødelægger legetøjet eller ipaden helt - ihvertfald udseendesmæssigt.

Min hustru har købt de her navnemærker til tøj, som vist nok er beregnet til tøj. Jeg valgte at tage dem i brug på mine børns ipads, legetøj, madkasser etc. Og det virker ganske fint. Har været lidt bange for hvordan de holder. Men navnemærket på madkasserne, holder stadig, trods for at de kommer i opvasken løbende. Det samme er gældende for tøjet. Så det er nogle ret gode navnemærker.

Hvordan markere i andre jeres børns ipads og legetøj, uden det går udover udseende?
Avatar billede finb Ekspert
06. november 2017 - 10:28 #1
1.
Flere symaskiner kan sy bogstaver.

2.
Der findes meget holdbar tusch til tøj/plast/metal/træ.

3.
Du kan fræse bogstaver i metal/plastic,
men så er det svært at sælge brugte ting.
Avatar billede Sune T. Hansen Juniormester
06. november 2017 - 10:39 #2
finb: Syning skulle så være til bamser og tøjdyr eller børnenes tøj.  Og tusch er også fint nok, men det ser bare så grimt ud, når farven efter noget tid falmer. Og så skal der også være plads til at skrive med håndskrift. Med navnemærker, hvor en maskinen har skrevet teksten på, fylder navnet ikke ret meget. Med andre ord, der der plads til mere tekst på et navnemærke end der, når det er håndskrift. Den tredje løsning, er også god. Men som du selv skrever, er det svært at sælge dem efterfølgende.
Avatar billede ThomasF77 Juniormester
06. november 2017 - 10:43 #3
Vi bruger også selv navnemærker til tøjet og madkasserne. Har dog ikke prøvet navnemærker på legetøj, men det kunne da godt være man skulle det...
Avatar billede finb Ekspert
06. november 2017 - 10:48 #4
Man kan vist også stryge symboler på med strygejern
Avatar billede TingTangel Praktikant
08. november 2017 - 02:06 #5
Jeg bruger altid navnelabels (stickers) fra labelking.dk. Bruger dem til ALT - på telefoner, madkasser, dunke, tasker, legetøj, i sko, tøj - ALT. Og de virker bare! Der er en enkelt der falder af tøjet efter mange gange vask - men de er ABSOLUT pengene værd. SÅ nemt, OG smart.
Avatar billede S85 Praktikant
02. februar 2018 - 12:17 #6
Jeg har købt sådan en pakke med forskellige klistermærker: https://www.ikastetiket.dk/sparepakker  De små klistermærker er diskrete, men samtidig rigrtig fine! Man bestemmer jo selv om de skal være farverige eller bare helt simple. Og børnene kan nemt kende deres ting, fordi mærkerne har samme design :)
Avatar billede Happy dad Praktikant
20. marts 2018 - 09:41 #7
Efter at jeg blev far fandt jeg ud af at man skulle sætte navn i børnenes tøj inden man tog det med i institutionen. Knægten havde ofte legetøj med i børnehaven og det forsvandt også hurtigt, så derfor begyndte jeg at sætte navnelabels på legetøjet. De sidder fint fast på biler, transformers og hvad han ellers har haft med.
Efter at jeg på mit arbejde havde mistet måde mus og andre ting så begyndte jeg at sætte knægtens navnemærker på og siden da har jeg ikke mistet mere.

Det gode ved navnelabels fra https://navnelabels.nu/navnemaerker er at de også kan sidde fast på ujævne og kantede overflader og bare ikke er til at slide op :)
Avatar billede Rune Andersen Praktikant
23. august 2023 - 10:23 #8
Jeg anvender primært https://labelland.dk til mine navnemærker. Jeg mærker alt fra madkasser, drikkedunk, tøj og mobiltelefon. Mine børn har det med at smide specielt deres tøj væk, så navnemærkerne har reddet os herhjemme flere gange :-)