Avatar billede Slettet bruger
06. november 2017 - 20:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

To div-tags ved siden af hindanden overlapper hindanden...

Hej
Hvordan er det nu at man laver to kolonner ved siden af hindanden uden at de overlapper hindanden?

Det med at lave de to kolonner og få dem til at være ved siden af hindanden er der styr på, men når jeg vil give kolonerne en padding-værdi vil de overlappe hindanden.

Kan ikke huske hvordan man gør, men synes det er noget med "position".
Avatar billede Slater Ekspert
06. november 2017 - 20:16 #1
Der er mange måder at gøre det, men de mest almindelige er nok float: left; eller display: inline-block;

Men hvordan får du dem dog til at overlappe hinanden?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2017 - 20:22 #2
Eller ned.. de overlapper ikke hindanden, men den ene bliver skubbet ned for at der kan være plads.

Ved den ene boks har jeg sagt "float: left;" og ved den anden har jeg sagt "float: right;"
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2017 - 20:23 #3
ned = nej
Avatar billede Slater Ekspert
06. november 2017 - 20:31 #4
Så det du vil have er, at de ikke hopper under hinanden, men altid bliver ved siden af hinanden uanset vinduesstørrelse?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2017 - 20:34 #5
Ja, lige præcis.
Avatar billede Slater Ekspert
06. november 2017 - 20:47 #6
Så giver du dem 50% bredde, for at de hver fylder halvdelen af vinduet. Når du så putter padding på, bliver det lagt oven i, og de falder under hinanden, men det løses ved at give dem box-sizing: border-box; så borders og padding regnes med i bredden, i stedet for at lægges oven i.

Eksempel: https://jsfiddle.net/e7cecn4d/
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2017 - 20:49 #7
Fantastisk! Du skal have tak.