Avatar billede plok Forsker
07. november 2017 - 01:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Program til at rense computeren for "Junk-filer" filer?

Hej allesammen.

Jeg har efterhåndet haft min pc i 3 år, og har holdt den totalt fri for virus :D
Dog sidder jeg og tænker på om der er et godt program som kan rense såkaldte "junk eller inaktive" filer?

Jeg kunne godt bruge et program som selv gør hvad den skal, og ikke spørger om for meget "finindstilling", så man kommer til at slette noget som ikke må slettes.

Jeg har Bitdefender Antivirus, og har brugt Malwarebits for år tilbage. Programmet behøver ikke nødvendigvis være et program som køre i baggrunden og sløver PCén, men bare et man starter manuelt.

Håber I kan hjælpe mig :)
God aften til alle.
Avatar billede INK Ekspert
07. november 2017 - 05:29 #1
Ccleaner er et gratis meget enkelt renseprogram.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 10:10 #2
Privazer kan også anbefales. Findes også på dansk. Vælg den mulighed, der er for at lave et genoprettelsespunkt, så du kan genoprette computeren, hvis noget går galt.

https://privazer.com/
07. november 2017 - 10:23 #3
Windows har en indbygget diskoprydning, som også er rigtigt god.

For windows 10:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026616/windows-disk-cleanup-in-windows-10
Kan også slette gamle genoprettelses punkter.

I windows 7, ligger den under: Start>alle programmer> tilbehør > System værktøjer
den kan ikke så meget som i win 8, 8.1 og 10.

Hvis du vil afinstallere ubrugte programmer, så skal du i tilføj/fjern programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2017 - 12:24 #4
Enig i indlæg 1 og 2. Enig i at diskoprydning kan bruges. Til at afinstallere programmer vil jeg dog anbefale Revo Uninstaller Free som rydder bedre op end kun den almindelige afinstallerings process.
Avatar billede plok Forsker
07. november 2017 - 13:25 #5
Jeg har lige downloadet Ccleaner og det køre rigtig godt. Jeg tror det gør det arbejde jeg eftersøger :D Tak til jer alle for den tid i har brugt!
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
08. november 2017 - 20:24 #6
Dette program er godt og meget populært
https://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php