Avatar billede KW1 Praktikant
08. november 2017 - 15:48 Der er 4 kommentarer

Indkode ny fjernbetjening

Jeg er af konen sat på den opgave, at sørge for at hendes 96 årige bedstemor kan se fjernsyn igen. Altså finde ud af at skifte kanal og skrue op og ned for lyden.
Hun har et oldschool B&O fjernsyn med billedrør, som er ret gammelt. Nu har jeg så købt sådan en universal-fjernbetjening:

https://www.livetsomsenior.dk/doro-handleeasy-321-fjernbetjening

Jeg kan imidlertid ikke få den til at virke. Det er som om intet kodes ind. Kan et fjernsyn og en fjernbetjening "tale forskellige sprog" så det ikke er kompatibelt?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
08. november 2017 - 16:30 #2
https://www.power.dk/x/p-574537/?utm_source=ipaper&utm_medium=edm&utm_campaign=eDM-4517

Sony 32" til 1999
God kvalitet basis tv med en ikke alt for avanceret fjernbetjening
32" uden smart tv, ikke full hd men det betyder ikke så meget til 32"

Undgå smart tv hvis det skal være simpelt, de billige er alligevel for langsomme og der er flere knapper på fjernbetjeningen.
Avatar billede klt Seniormester
08. november 2017 - 17:43 #3
B&O virker kun med fjernbetjeninger der specifik er lavet til B&O.

Et citat fra svaret på et lignende spørgsmål på et andet site:

"Bang & Olufsen equipment uses a very high frequency infrared which cannot be analyzed (learned) by the Harmony Remote, or any other universal remote to our knowledge"
Avatar billede posten Ekspert
08. november 2017 - 17:47 #4
b&o fjernbetjening er MEGET  spec derfor vil jeg sige at du KAN  få ca. 5 % af dem til at virke på et b&o tv derfor hvis i VIL se gamle anatog billeder på det tv så køb en org. fjernbetjening f. eks.i den blå avis smo brugt for 300.- https://www.dba.dk/andet-bang-olufsen-fejl/id-1038962032/