Avatar billede nemlig Professor
08. november 2017 - 18:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Egen router bag ved Stofa Router

Hejsa.
Jeg har ikke længere adgang udefra til enheder på mit lokale netværk.
Jeg har bl.a. en NAS og et IHC-system.
Mit netværk består af en Stofa router med fast IP (212.112.136.???). Bagved har jeg en ASUS router, og som af Stofa routeren har fået tildelt en IP (192.168.87.203).
Mit IHC-system kører på IP 192.168.1.98.

Jeg har min PC'er på mit lokale netværk. Hvis jeg på PC'en skriver IP 192.168.87.203, så får jeg fat i mit IHC-system, men hvis jeg er på et eksternt net og skriver 212.112.136.???, så sker der ingen ting (timeout).

På min Asus-router har jeg lavet portforwarding:
Port 80 -> lokalport 80, IP=192.168.1.98
Port 443 -> lokalport 443, IP=192.168.1.98

Jeg kan ikke gennemskue, hvad jeg gør forkert. Det har virket tidligere.
Jeg kan ikke lave portforwarding på Stofa-routeren. Fast IP løste det tidligere.
Nogen der har et bud/forslag til løsning.
Avatar billede nemlig Professor
08. november 2017 - 19:16 #1
Kan lige tilføje, at jeg har talt med Stofas support, som mener at løsningen er, at WiFi på Stofa-routeren skal afbrydes. Herved skulle Stofa-routeren gå i "Bridge-mode".
Men Stofa har fejl på systemet, så hverken jeg eller Stofa support kan afbryde WiFi.
Så nu afventer jeg, at deres netværksafdeling afbryder det. Det sker måske senere i aften.
Avatar billede nemlig Professor
08. november 2017 - 19:53 #2
Løst: Wifi skulle afbrydes på Stofa-routeren.
Avatar billede posten Ekspert
09. november 2017 - 01:00 #3
ellers bruger du den nemme løsning som kræver din pc der hjemme er tændt og logget på teamviewer : https://www.teamviewer.com/da/download/windows/?pid=google.tv_ex_sl1.s.dk&gclid=EAIaIQobChMI4YaGh5ew1wIVISjTCh2tbQEUEAAYASABEgJaO_D_BwE