Avatar billede mort1 Ekspert
09. november 2017 - 11:04 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Sprogændring på Microsoft Office

Man kan ofte købe billige Office pakker f.eks. på e-bay, men de er som regel på spansk, italiensk, tysk eller engelsk - Da jeg i sin tid købte min nuværende Office 2007 var der 2 skiver med, en dansk og en engelsk, og det var så enten eller. Nogen der ved om det stadig er sådan, eller om der er muligheder for at man kan ændre sproget til Dansk
Avatar billede jalved Ekspert
09. november 2017 - 11:29 #1
Synes ofte, der plejer at ligge language packs til de forskellige versioner af Office, som man bare kan hente hos Microsoft.

Jeg gjorde det selv med Word for år tilbage. Men om det fungerer ordentlig, fx med den indbyggede stavekontrol, det ved jeg ikke.

Du kan jo prøve at se efter den version af Office, som du gerne vil have - og om der så ser ud til at ligge en tilsvarende gratis dansk sprogpakke hos Microsoft.
Avatar billede mort1 Ekspert
09. november 2017 - 11:45 #2
Tak for svar - Hvis jeg selv, her sidst på formiddagen, havde været lidt kvikkere, så havde jeg startet med at google, der er både svar og forklaringer
Avatar billede jalved Ekspert
09. november 2017 - 12:11 #3
Det kan være nemmere at spørge nogle gange, end at skulle læse sig gennem en masse netdokumenter.

Godt, du fandt ud af det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. november 2017 - 12:18 #4
Almindelige office installationer skal man købe sprogpakker til. Microsoft har haft dem liggende til gratis hent, men det kan man ikke mere.

Har man officd 365, kan man som regel på portalen hente sprogpakkerne gratis.

Men det afhænger til en vis grad af hvilken version af office du kører.
Avatar billede jalved Ekspert
09. november 2017 - 14:10 #5
Hvad fandt du ud af? Jeg tænker, hvis #4 har ret i, at de ikke længere kan hentes...
Avatar billede mort1 Ekspert
09. november 2017 - 15:45 #6
Jeg er ikke nået videre, men i flere af annoncerne på e-bay står der, at muligheden er der, så hvis ikke, er det muligt at "returnere" programmet/licensen - Jeg vil betale med PayPal, som også giver garanti for, at man får det man har købt - og ellers - med de priser kan det ikke gå helt galt.
Avatar billede jalved Ekspert
09. november 2017 - 17:37 #7
Det lyder som en fin løsning.
Avatar billede mort1 Ekspert
11. november 2017 - 12:17 #8
Jeg har bestilt, fået leveret (download link og produktkode), installeret, aktiveret og taget i brug - alt var lige ud ad landevejen, og prisen - godt 50,- kr., Det kunne muligvis være gjort billigere, men jeg valgte en annonce, som på en eller anden måde så "tillidsvækkende" ud.
Næste gang vil jeg nok prøve den billigste, selv om prisforskellen er minimal.