Avatar billede hanibald Mester
10. november 2017 - 01:18 Der er 2 kommentarer

Bootstrap 4: Hvilke klasser

Bootstrap 4 understøtter 5 klasser (xs, sm, md, lg, xl).

Jeg betragter det som et overkill, at udvikle til alle klasser for et site.

Under udvikling kan man ikke undgå xs, men hvilke klasser vil man anvende derudover?

Kan man bredt over markedet forvente et par varianter, der vil "trække læsset"?
Avatar billede Slater Ekspert
10. november 2017 - 08:24 #1
Tænker du på til columns i grid-systemet? I så fald er det kun meningen, du skal bruge det antal du selv finder nødvendigt. Dvs. du udvikler enten til desktop eller mobil først, og så skalerer du browservinduet langsomt hen mod det du ikke har udviklet til; og hvis det på noget tidspunkt ser dumt ud (f.eks. at elementer bliver ulæseligt små eller alt for brede), så tilføjer du en klasse til det, for at lave det anderledes.

Der er ingen "krav" om at benytte mere end én af dem. Det er kun til hjælp.

Hvis du vil dække alt, så er xs til telefoner, sm til tablets, md til små laptops (netbooks) og lg til store laptops og desktops. I de fleste tilfælde kan du nå alle ved at bruge xs og lg.
Avatar billede hanibald Mester
11. november 2017 - 18:06 #2
Hej Slater

Tak for dit svar. Det var stort set som forventet - dog måske lidt mere generelt / åbent end jeg havde forudset.