Avatar billede Slettet bruger
10. november 2017 - 13:41 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Er Malwarebyte "lidt for effektiv"

https://www.top10bestantivirus.com/best-free-antivirus
Jeg så denne antivirus oversigt på nettet, og ville så se på den øverste
TOTAL av. Men straks jeg installerede det blev det fjernet af Malwarebytes.
Deaktiverede Malwarebytes og satte Superantispyware til  Real-time protection., og denne gang blev programmet installeret.
Jeg har før oplevet at Malwarebyte har gjort det samme med iObit..
Det handler åbenbart om "pup" filer, men hvorfor reagerer Superantispyware så ikke på dem?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2017 - 13:43 #1
Ps. Det undre mig forøvrigt, at Kaspersky ligger så langt nede på listen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2017 - 14:07 #2
Ved du hvem der står bag ved den side du linker til?

Har set en del forskellige af disse sider.
Jeg har personligt mere tillid til denne side:
https://www.av-comparatives.org/
Med hensyn til hvor hidsig Malwarebytes er i realtime det ved jeg ikke. Kører kun i gratis version :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
10. november 2017 - 15:10 #3
Valby1 og 0822061 beklager jeg henger meg på fordi jeg selv er plaget av dette uvesenet PUP jeg plages av dette.
Hvordan jeg fikk det aner jeg ikke, vil nevne at jeg skannet og skannet 2 til 3 gange hver dag. Det hjalp noe nesten borte.
Kontaktet Malwarebytes om hjelp men dem svarte ikke, dem har forklart hvorfor Tsunamien.
Jeg under den hissige skanning min fikk jeg redusert det, skanna i flere dage til slutt ble den neste borte på 2 maskiner og 1 helt borte, da endelig fikk jeg svar og dem beklage selvsagt. Skulle bare mangle.
Før svaret forsøkte og prøve andre kom ikke til noe resultat med dette og ga opp det, og korrekt jeg måtte slå av Malwarebytes deaktiver den var utrolig hissig tålte ingen andre programmer for fjerning av PUP.
Så kom Svar fra Malwarebytes, først, om du klare og nesten fjerne det så går der i uke og dem er tilbake igjen du klare det ikke der sitter fortsatt igjen PUP selv om du synes du er på bedringens vei.
Fikk 2 program til analyse for og gi svar tilbake, skanning det hjalp ikke, neste stepp så skulle jeg fjerne synkopering, og kjøre CCleaner vanlig skann også Registret, men den skulle dem ha for videre etterforsking på alle maskiner, deretter skann igjen med Malwarebytes, start på nytt Ristart og sende melding til Malwarebytes.
Så langt er jeg kommet og venter på hva jeg skal videre.
Vil nevne Support tar det seriøst føler det. Nevner også jeg har betalt versjoner. Svaret vet jeg ikke men det er en plage og nå er dem tilbake for fullt opp til 180-210 PUP.
Vegg skal dem om jeg så skal bruke andre program, jeg tenker ikke pris nå, dem skal bare vegg er der noen som har en ide? Takk.
Arne..
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2017 - 16:05 #4
#2 nej det har jeg ingen ide om.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2017 - 16:11 #5
#3 I Malwarebyte betyder "PUP" potentielt uønsket program. Men der fortælles intet om farligheden. Det må man selv rode med.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. november 2017 - 16:21 #6
valby1 dette spørsmålet spurte jeg om i dag, du har helt rett, dette får vi neppe svar
på. Men bort skal det der må da noen som klare det, nå får dem en sjangs hvis ikke så er det Takk og farvel, skerv jeg ordet rett?

Arne
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2017 - 16:28 #7
Hvis de PUP filer ligger i Malwarebyte, kan du åbne den og slette dem der.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. november 2017 - 17:07 #8
Svar, ja når du har skannet har du du 120 PUP disse legges i Karantene og ifølge Malwarwbytes er dem blitt uskadelig gjort. Ok.

Gå da til Raporter der ser du dem alle sammen, du kan vise Raport og du kan merke dem og gå på slett.
Så er det Ristart vente 2 til 3 timer igjen, så skann på nytt da er der mindre kanskje 48 PUP samme runddansen  igjen, 3 timer til er der bare 6 stykker,  og i blant 0 men neste dag er det på en igjen kanskje 89 PUP.

Dette er mitt svar.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2017 - 20:33 #9
Ok jeg gik ind i karantæne og slettede nogle PUPS. Så efter i Rapporter, de var væk. Genstartede og så efter igen, de var stadig væk.
Så der sker altså noget andet hos dig. Jeg formoder, at du har et program, som sender PUPS ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2017 - 22:50 #10
Længe siden jeg havde kørt med Malwarebytes. Den ville ikke starte op efter den nyeste opgradering til Windows. Så jeg måtte fjerne den og installere på ny.
Kørte en scanning, og der var ikke nogle pups eller andet skidt på den heldigvis.

Når man henter programmer på nettet, vil jeg advare mod at hente på andre end producentens egen side. Man ved ikke hvad man får med i sin installation i "tilgift"
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2017 - 23:40 #11
#10 Det er jeg helt enig i :-)

Jeg har lige prøvet at installere iObit Advanced SystemCare fra deres hjemmeside.
Allerede under installation blev programmet slået ned af Malwarebyte, som anbefalede en genstart. Det gjorde jeg så med det resultat, at Windows ikke kunne boote op. Det kørte i ring med besked om, at der blev forberedt en reparation, hvad der så ikke kom alligevel.  Så jeg måtte køre et Image ind, og nu kører det som det skal igen. Men jeg er sikker på, at det er Malwarebyte som har fejlet. Der lå en del PUP filer i Karantænen. Malwarebyte er åbenbart ikke ufarlig, selv om det er første gang, det er sket for mig.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. november 2017 - 02:32 #12
Jeg sender dette videre kanskje ikke dette er vanlig men ser ingen far med dette er dette av interresse kom gjerne igjen.
Arne

Julia (Malwarebytes Support)  9. november kl 13:36 PST
Hei arne      Synkroniser ikke bare enda.
Kontroller at nettleseren din er stengt, og kjør deretter følgende (på alle 3 PCer)
Last ned den gratis versjonen av ccleaner herfra: https://www.piriform.com/ccleaner/download/standard

(Jeg har ikke den gratis varianten jeg kjøre betalt variantem)

Kjør installasjonsprogrammet for å installere programmet. Bruk standard installasjonsinnstillinger.
Kjør ccleaner ved hjelp av standard skanneinnstillinger> Klikk Kjør Cleaner
Lukk ccleaner når du er ferdig.

Merk: Ikke bruk registret renere komponent av dette verktøyet

Arne forstår dette slik.  Registeret rensing av dette verktøy,
(bare den øverste ikke noe mer    er dette korrekt forstått)

Skann igjen og gi meg beskjed hvis deteksjonene vedvarer.
Hilsen  Julia Wallace    Senior Malware Removal Specialist,
………………….

Julia (Malwarebytes Support)      10. november, 08:38 PST
Hei Arne,    Rengjøring av Chrome er problematisk på grunn av måten tillatelsene er angitt i nettleseren, pluss synkroniseringsfunksjonen.

Se vårt innlegg her igjen, vi har lagt til ytterligere informasjon om hvordan du rengjør det manuelt

https://forums.malwarebytes.com/topic/214325-chrome-secure-preferences-detection-always-comes-back/

PUP er ikke skadelig, de er ikke skadelige, du kan ignorere detektene og ingen skade kommer til PCen. Og heller ikke fra din Pc  til andre.

(Her fikk du svar på dette du spurte om Arne)

Gi meg beskjed hvis du har lykke til med manuell rengjøring.

Jeg er en FireFox-bruker, jeg vil ikke ha Chrome på PCen min

Arne Klar tale det jeg bruker bare Google.  ja  Kun den
Edge  nei    Firefox  nei.  Søppel for min del.

Arne        Julia Wallace  Malwarebytes
Avatar billede 450025 Ekspert
11. november 2017 - 02:42 #13
#10 Jeg har lige prøvet at installere iObit Advanced SystemCare fra deres hjemmeside.
Allerede under installation blev programmet slået ned af Malwarebyte, som anbefalede en genstart.

Arne det bekrefter dette jeg skrev Malwarebytes bestemmer ikke prøv deg.
løsning gå på malwarebytes ve klokka en omvendt v  trykk (Forlat Malwarebytes)

Du kjørte en image inn flott best å lande på poterne sa katten.

Malwarebyte er åbenbart ikke ufarlig, selv om det er første gang, det er sket for mig.

Se mitt innlegg over her.
Ha en fin dag valby1
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2017 - 07:11 #14
#11 Ok tak for info.
Med hensyn til CCleaner har jeg altid renset i registeret uden nogen forbehold. Har blot brugt de standard indstillinger som det kører med. Har aldrig lagt en pc ned med programmet. Den samme erfaring har jeg med Privazer indtil videre.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. november 2017 - 07:39 #15
#11 Ok tak for info.
Med hensyn til CCleaner har jeg altid renset i registeret uden nogen forbehold. Har blot brugt de standard indstillinger som det kører med. Har aldrig lagt en pc ned med programmet.
Samme erfaring har jeg.
Den samme erfaring har jeg med Privazer indtil videre.
Denne kjenner jeg ikke til.
www.malwarebytes.com  -Loggdetaljer-    Skannedato: 11.11.2017
Skanneklokkeslett: 12.24    Loggfil: 88f4942a-c6a0-11e7-b078-00e04c68058c.json
Administrator: Ja      -Programvareinformasjon-      Versjon: 3.2.2.2018      Komponentversjon: 1.0.212  Oppdater pakkeversjon: 1.0.3227    Lisens: Premium
-Systeminformasjon-    OS: Windows 10 (Build 16299.19)
CPU: x64      Filsystem: NTFS    Bruker: DESKTOP-9V9HOEI\Admine
-Skanneoppsummering- Skannetype: Skanning av trusler    Resultat: Fullført
Skannede objekter: 348459  Registrerte trusler: 6
Trusler satt i karantene: 0    (Ingen skadelig programvare registrert)
Forløpt tid: 0 min, 51 sek    -Skannealternativer-      Minne: Aktivert
Oppstart: Aktivert    Filsystem: Aktivert    Arkiver: Aktivert  Rootkits: Deaktivert
Heurestikk: Aktivert  PUP: Oppdag    PUM: Oppdag  -Skannedetaljer-    Prosess: 0
(Ingen skadelig programvare registrert)
Modul: 0          (Ingen skadelig programvare registrert)
Registernøkkel: 0      (Ingen skadelig programvare registrert)
Registerverdi: 0        (Ingen skadelig programvare registrert)
Registerdata: 0          (Ingen skadelig programvare registrert)
Dataflyt: 0                  (Ingen skadelig programvare registrert)
Mappe: 0                  (Ingen skadelig programvare registrert)
(Ingen skadelig programvare registrert)      (end)
Din skanning er utført Skanneklokkeslett 1m:10s
Skannet elementer            348489
Registrerte elementer        6
Trusler satt i Karantene    6      ingen fare for deg og andre.

Dette er resultater fra Computer nr 1, der kommer mer  må ha en kaffekopp først.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. november 2017 - 07:52 #16
Jeg er en sand plage tilgi meg dette håper det er til nytte?

Resultat: Fullført    Skannede objekter: 384835      Registrerte trusler: 18
Trusler satt i karantene: 0      (Ingen skadelig programvare registrert)
Forløpt tid: 0 min, 26 sek      -Skannealternativer-
Minne: Aktivert    Oppstart: Aktivert  Filsystem: Aktivert
Arkiver: Aktivert    Rootkits: Deaktivert    Heurestikk: Aktivert
PUP: Oppdag    PUM: Oppdag
-Skannedetaljer-
Prosess: 0              (Ingen skadelig programvare registrert)
Modul: 0                  (Ingen skadelig programvare registrert)
Registernøkkel: 0    (Ingen skadelig programvare registrert)
Registerverdi: 0      (Ingen skadelig programvare registrert)
Registerdata: 0        (Ingen skadelig programvare registrert)
Dataflyt: 0                (Ingen skadelig programvare registrert)
Mappe: 0        (Ingen skadelig programvare registrert)

Din skanning er utført og Karantene også fullført
Skanneklokkeslett                    26s
Skannede  elementer:                384 835
Registrerte Trusler                    18
Trusler satt i Karantene            6      Ingen fare for deg.
Avatar billede 450025 Ekspert
11. november 2017 - 08:07 #17
Nå blir det en Bayer til snart kommer en her som treng VPN, må hjelpe han også
etter på så rømmer jeg
Et øyeblik så kommer computer Nr 3

.Malwarebytes
-Loggdetaljer- Skannedato: 11.11.2017 Skanneklokkeslett: 11.39
Loggfil: Administrator: Ja    -Programvareinformasjon-
Versjon: 3.1.2.1733      Komponentversjon: 1.0.160
Oppdater pakkeversjon: 1.0.3226      Lisens: Premium
-Systeminformasjon-    OS: Windows 10 (Build 16299.19)
CPU: x64        Filsystem: NTFS  Bruker: DESKTOP-FL3CF1G\samuit
-Skanneoppsummering-
Skannetype: Skanning av trusler      Resultat: Fullført
Skannede objekter: 382135      Registrerte trusler: 165
Trusler satt i karantene: 0  (Ingen skadelig programvare registrert)
Forløpt tid: 2 min, 9 se-Skannealternativer-    Minne: Aktivert    Oppstart: AktivertFilsystem: Aktivert
Arkiver: Aktivert      Rootkits: Deaktivert  Heurestikk: Aktivert
PUP: Aktivert    PUM: Aktivert
Skanning og karantene  fullført
Tid for å gjennomføre skanning        3.01
Skannede elementer                    342 405
Registrerte                                    0
Trusler satt i Karantene                0

Har dette vert til nytte? og så er det VPN.
Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2017 - 10:07 #18
Hopper af tråden her valby1 :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2017 - 12:11 #19
#18 Ja det er blevet meget omfattende, måske for omfattende, så det er nok bedst at slutte her. Tak til jer begge :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
11. november 2017 - 12:40 #20
Er helt enig valby1 en del kritisere Malwarwbytes, vi har fått et svar ut av dette den er ikke farlig. Hverken for deg eller andre du omgåes.
Plagen får vert enkel løse på sin måteselv.

Arne