Avatar billede Mads V.B Novice
12. november 2017 - 20:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køler og Ram

Hej allesammen

Jeg skal have en ny processor og jeg vil vide om min køler er god nok, og om den passer.

Jeg skal også have nogle nye "DDR4 Ram" er der et forslag til hvilke?

Jeg har nu:
Processor: "i5 8600k"
Køler: "Cooler master cm12v"
Bundkort: "MSI Z370 A PRO"
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. november 2017 - 20:58 #1
Hvilken CPU-sokkel er der tale om?

Jeg har selv en Intel Xeon E5 1630 v3 med 2011-3 sokkel, og til den har jeg en "mosterkøler" fra Noctua.

https://www.coolerkit.dk/shop/noctua-nh-d14-2008p.html

Denne køler passer til mange sokler.

Da denne køler er temmelig stor kræver det også at kabinettet er tilsvarende stort. Jeg har selv et såkaldt "fulltower" kabinet fra Corsair.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. november 2017 - 21:19 #2
Hvilken hastighed kører dine ram med nu?
Du kan her se hvad dit bundkort understøtter:
https://www.msi.com/Motherboard/Z370-A-PRO/Specification
Avatar billede Mads V.B Novice
13. november 2017 - 15:36 #3
Min cpu sokkel: "FCLGA1151"

Lige nu har jeg "12GB DDR3 RAM" de har en hastighed på 1600Mhz.

Jeg kunne godt tænke mig en forholdsvis lille køler, hvis det kan lade sig gøre.
Jeg har ikke et særligt stort kabinet.
Avatar billede milter Ekspert
13. november 2017 - 16:13 #4
Blæseren herunder fylder ikke så meget. Den får mange gode anmeldelser og passer til din  LGA 1151 socket:

http://www.edbpriser.dk/processorkoeling/noctua-nh-u12s-id-7280557.aspx?q=Noctua+NH+U12S

Hvilken ny processor har du tænkt dig at købe og hvorfor?
Avatar billede Mads V.B Novice
14. november 2017 - 08:58 #5
Jeg har tænkt mig at købe en i5 8600k til gaming!

:-)
Avatar billede milter Ekspert
14. november 2017 - 11:33 #6
#5.

Ok, du skriver i dit spørgsmål, at du "skal have en ny processor". Derefter skriver du: "Jeg har nu". Det betyder for mig, at du vil købe en ny processor i stedet for den i5 8600k, men nu er jeg vist med :-)

Her en liste over testede RAM til dit bundkort:

https://www.msi.com/Motherboard/support/Z370-A-PRO#support-mem-5

Klik på "Compatibility" og derefter  "Memory support Coffee Lake".