Avatar billede Boejden Seniormester
12. november 2017 - 20:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mine mails forsvinder

En Lenovo T510 og en Nokia 1020 Win telefon, Dandomain som mailhotel.
i 12 år har jeg haft min  egen mail hos Dandomain - en POP3-mail.
Enkelte gange er mails forsvundet (hvor jeg har opdaget det) og de er så fundet i en backup-fil.
Men med min "nye" Nokia 1020 Win 8 telefon er den helt gal!
Nogle mails kommer kun til telefonen og ikke i min mailbox - og de forsvinder inden jeg når at læse dem.
Dandomain oplyser, at der ikke er synkronisering - det ved jeg godt, men hvorfor kommer mailen kun til telefonen og ikke ligger i min mailbox - og hvorledes bliver de da slettet?? de ligger IKKE i papirkurven.
Dandomain oplyser, at der er svagheder i POP3-Mail men ikke i en exchange-konto. :-(
Men hvorfor først problemer nu, når det er gået temmeligt godt i mere end 10 år? - er problemet Windowes/Microsoft, Nokia, POP3... eller noget helt 4., der spiller ind og driller.
teleab. er hos 3
Er der nogen der har et bud på årsag og kanske løsning?
mvh og pft :-)
Avatar billede INK Ekspert
12. november 2017 - 22:38 #1
Prøv at checke indstillinger på din nye telefon. Måske er den sat til at slette mail på serveren efter download til telefonen. Når du så senere prøver på din PC, er den allerede væk.
Gå på webmail og se om de evt. ligger i papirkurven på serveren. (Måske ligger de i 30 dage inden sletning?).
Avatar billede Boejden Seniormester
13. november 2017 - 09:12 #2
:-) Det underlige er, at jeg ikke kan finde mailene Dandomains papirkurv :-(
Jeg kan ikke se, at der er nogen mulighed for at bestemmer mailenes skæbne på telefonen - det var der på den gamle, men jeg ku´ jo tage forbi 3 og høre dem, om der er noget jeg overser i opsætningen.
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2017 - 09:23 #3
Under kontoopsætning avanceret, er der måske en mulighed?
Avatar billede Boejden Seniormester
13. november 2017 - 10:13 #4
:-(  jeg kan kun bestemme, hvor tit der skal hentes post og hvor lang tid tilbage. Der er ingen mulighed for at bestemme hvad der skal ske med mails jeg sletter - om det er lokalt eller globalt - pokkers også.
Avatar billede Boejden Seniormester
30. december 2017 - 23:41 #5
På Dandomains hjemmeside ser jeg, at en POP3-mailkonto IKKE kan garantere at der er samtidighed mellem forskellige modtagere: PC,  laptop, smartphone, Tablet medens dette sker med en IMAP-konto :-(
og det er ikke lige så´n at skifte en POP3 ud med en IMAP.
SÅ: mails modtagesKUN på smartphone når dette er nødvendigt, og relevante mails sendes videre... til mig selv... derhjemme... forhåbentligt!
Alternativet er, at jeg skal overgive mig til Gøg eller Gogge/Google ... men jeg er så glad for at have .... tror jeg .. mine mails i fred.
Avatar billede Boejden Seniormester
30. december 2017 - 23:42 #6
Tak for input og Godt Nytår