Avatar billede Jolles Professor
16. november 2017 - 07:33 Der er 6 kommentarer

mails til "kontakt" på hjemmeside skal gå til gmail - ikke outlook

jeg bestyrer -lettere modvilligt - en hjemmeside, hvor linket fra "kontakt" går til Outlook. Det skal det ikke, det skal til vores g-mailadresse. Allevegne kan jeg finde oplysninger den modsatte vej - altså få gmails til Outlook, men ikke noget den anden vej.
Er der hjælp at hente i dette højlærde forum?
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2017 - 07:49 #1
Forstår ikke helt problemet. Mails i “kontakt” går vel til den mailadresse du har anført på siden. Det har vel ikke noget at gøre med om det er outlook.com, gmail.com eller en helt 3. Mailadresse? Eller har jeg misforstået?
Avatar billede mort1 Ekspert
16. november 2017 - 08:46 #2
Hvis jeg forstår dig ret så det lige ud - mailto: e-mail.adressen
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2017 - 08:54 #3
hvis det er cms, så er der sikker en side i indstillinger med jeres stamdata (navn, adresse, telefon, email osv). Deri står den email, der benyttes - ret til gmail.
Avatar billede Jolles Professor
21. november 2017 - 15:13 #4
Kære Claes m.fl.
Der står @gmail.com under kontaktoplysningerne (er det det, der hedder cms?), men når man fra forsiden af hjemmesiden klikker på kontakt, skal der skrives i outlook. Det kan jeg ikke forstå. Kan du / I ?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2017 - 16:19 #5
systemet har sikkert sin egen kontakt-formular (som du kan tilpasse) Hvis du vil bruge brugerens email-program (det er ikke nødvendigvis outlook) i stedet for formularen, så skal du redigere i 'kontakt', så menupunktet ikke åbner en side, men kalder en mailto: med gmail-adressen. Tilsvarende er der nok en bundtekst med navn, tlf, email - også her skal email være en mailto...
en mailto ser i kode ud som (en lang linje)
<a href="mailto:peter@gmail.com?subject=via web" onMouseOver="window.status='send Email til os'; return true;" onMouseOut="window.status=' '; return true;">email</a>
Avatar billede mort1 Ekspert
21. november 2017 - 17:58 #6
Jeg har lidt svært ved at forstå, hvad du mener (det behøver ikke at være din skyld), men når du, på den side du administrerer, er "inde bagved" så du kan redigere, så er det et spørgsmål om at ændre teksten, i dit tilfælde fra mailto: dit.navn@outlook.dk (eller hvad det nu er),  til mailto: dit.navn@gmail.com