Avatar billede zgn Novice
16. november 2017 - 07:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tekstfelt med begræsning af anslag - windows10

Jeg bruger windows10 og skal i forbindelse med besvarelse af eksamensspørgsmål oprette tekstfelter, hvor antal anslag/linjer er begrænset.

Jeg har forsøgt med Udvikler og indsættelse af Kontroleelement for indhold af almindelig tekst, dernæst Egenskaber m. tilladte vognskift/linjer. MEN hvordan begrænser jeg tekstfeltet?
Håber du/I kan hjælpe. På forhånd mange tak for hjælpen.
Avatar billede finb Ekspert
16. november 2017 - 09:04 #1
Datavalidering =længde <= X tegn ?
Avatar billede zgn Novice
16. november 2017 - 09:38 #2
Hvor præcist skriver man formlen ind i teksfeltet?
Avatar billede zgn Novice
16. november 2017 - 10:26 #3
Kan ej se en mulighed for datavalidering i et "Kontrolelement for indhold af almindelig tekst"?
Avatar billede falster Ekspert
16. november 2017 - 17:02 #4
Indsæt AtiveX-objektet "Tekstboks". Højreklik på den og sæt MaxLength i designtilstand.

Gå ud af designtilstand og beskyt dokumentet. Kun udfyldning af formularer skal være tilladt.
Avatar billede zgn Novice
17. november 2017 - 10:59 #5
Supergodt - det spiller.
Man skal så bare vide, at det smarteste er at have hele teksten klar inden man indsætter tekstboksene, dernæst beskytter man sit dokument og gemmer det som en "gem word dokument med aktiverede makroer".
Mange tak for hjælpen:)
Avatar billede falster Ekspert
17. november 2017 - 12:01 #6
Selv tak. Godt du fik det løst.