Avatar billede Carnac Forsker
16. november 2017 - 19:37 Der er 1 kommentar

Hvordan virker banan-stik?

Jeg overvejer at købe nogle nye højttalere.

Jeg har i forvejen nogle gamle Harman-højttalere. Der er de alm. stik bagi som jeg kender dem. Altså en sort og en rød låsemekanisme, hvor man trykker knappen tibage, propper et kabel ind og slipper knappen igen, og bum. Så virker det.

Dejligt og nemt.

Jeg kan forstå at stort set alle højttalere i dag har såkaldte bananstik. Hvordan virker de? Er det lige så let? Eller hva?

Eller skal man hen og have kabler med hun-bananstik for at kunne skrue det fast på han-bananstikket i højttaleren eller hva?

Forstår ikke hvad man skal med de bananstik. Den gamle metode hvor man bare kunne proppe kablet i og slippe knappen... Det kunne sgu da ikke være nemmere...
Avatar billede eurositi Ekspert
16. november 2017 - 19:41 #1
Der er en gammel debattråd om emnet på recordere.dk's forum:
http://forum.recordere.dk/bananstik-og-god-ide-til-opstning_topic53858.html