Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 12:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kan ikke initialise en SSD.

Hver gang jeg prøver at initialise en SSD så siger den at " Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O- enhedsfejl? nogen forslag?
Har prøvet Paragon og TestDisk. Mange tak. den er under et år gammel og er på 240 GB, fra Kingston.
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2017 - 13:07 #1
Kan du formatere den? Eller har du data, som skal hentes ud først?
Hvordan er den forbundet til din PC?
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 13:20 #2
Jeg kan slet ikke få lov at gør noget ved den, den er ikke et drev som jeg kan gør noget ved, der er ikke noget på den af hvad jeg kan se. jeg har sat den til med et  SATA stik og strøm i pc'en, den skal bare være en extra harddisk.
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2017 - 13:28 #3
Jeg havde en SSD for nogen tid siden, der havde et tilsvarende problem.
Som jeg husker det blev det løst med EaseUS Partion Master (Free udgave).
Jeg startede med at slette alt og derefter formatere.
Formoder både stifinder, Paragon og TestDisk kan "se" disken?
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 13:37 #4
stifinder kan ikke finde den. men Paragon og TestDisk kan godt "se" den, men kan ikke gør noget ved den. de siger osse der er fejl på den.
Avatar billede INK Ekspert
18. november 2017 - 13:43 #5
Har den været brugt på en Mac? I så fald er det jo et helt andet filsystem.

Har du prøvet med EaseUS ?
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 13:47 #6
nej den har ikke været brugt til mac, kun windows 10.

jeg er i gang med og prøve det EaseUS.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2017 - 13:51 #7
Prøv at lade Harddisk Sentinel de på den disk. Du behøver ikke at betale for at prøve den. https://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 14:34 #8
Prøv lige at trykke på Windows tasten og samtidig på X tasten Vælg Windows PowerShell (Admin) Skriv diskpart og så ud for DISKPART skriver du list volume  fortæl hvad der står ved bogstaverne. P.S. der står ikke så mange som hos mig det er en 2 Terra Disk
https://ibb.co/iyM3yR
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 15:32 #9
Poko1

Volume ###  Ltr  Label        Fs    Type        Size    Status    Info
----------  ---  -----------  -----  ----------  -------  ---------  --------
Volume 0    L  V1343        CDFS  DVD-ROM      376 MB  Healthy
Volume 1    D  Gamer Disk  NTFS  Partition    931 GB  Healthy
Volume 2        System Rese  NTFS  Partition    100 MB  Healthy    System
Volume 3    C                NTFS  Partition    111 GB  Healthy    Boot
Volume 4                      NTFS  Partition    450 MB  Healthy    Hidden

ISKPART>
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 15:48 #10
Det ser ud ti du har en 120GB Disk med Windows på og en 1GB Disk med spil på
Hvis du nu laver det med Tasterne igen og vælger Diskhåndtering ser du så andre Diske end de 2 NTFS Diske eller ser du nogen med et andet format eventuelt RAW eller FAT--?
https://ibb.co/gG8QdR
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 15:53 #11
Som du kan se på billede så kan jeg ikke se den.

https://ibb.co/jmQcsm
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 15:58 #12
Prøv ude hvor der står Disk 0 at højreklikke og vælg initialiser eller vælg GPT. Hvis den ikke reagerer er den virkelig defekt.
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 16:00 #13
det er jo det jeg har starte med og skrive, Hver gang jeg prøver at initialise en SSD så siger den at " Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O- enhedsfejl?
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 16:02 #14
sådan ser det ud.

https://ibb.co/dFQP56
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 16:03 #15
Ja så er den jo defekt det var jo det jeg ville frem til!
Så kan du jo foretage alle de krumspring du vil
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 16:08 #16
Okay poko1, mange tak for hjælpen :)

er der noget man kan gør for at lave den eller skal jeg se om jeg kan få den byttet?
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 16:17 #17
Prøv lige til sidst dette Altså på diak 0
https://ibb.co/kGXXsm
ellers ville jeg prøve med en reklamation.
Avatar billede AlexanderL Novice
18. november 2017 - 16:53 #18
Ser sådan ud.

https://ibb.co/jDaATR
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2017 - 16:59 #19
Den er død! :-(