Avatar billede Steffen Steffensen Praktikant
18. november 2017 - 17:06 Der er 2 kommentarer

Jeg kan ikke åbne dokumenter i Word 2010

Hej.
Pga. begyndende problemer i boot-fasen, har jeg skiftet mit C-drev ud med en ny (og større) SSD.
For at være sikker på at blev som det skulle være, opbyggede jeg disken lige efter bogen (Win 10 pro - antivirus - alle drivere - office 2010 Pro Plus osv. osv.) (Windows 10 er selvfølgelig opdateret til nyeste version). PCen blev selvfølgelig genstartet efter hver opdatering og/eller installation.

På det gamle C-drev brugte jeg også Office 2010 Pro Plus, uden problemer.
Men har jeg et stort problem - Word 2010 kan ikke åbne nogen dokumenter - INGEN. Selv når jeg opretter et nyt dokument, gemmer det, lukker Word ned og åbner Word igen (sekunder efter): fejlmelding "Filen ......... er ikke tilgængelig". Det gælder alle word-dokumenter, såvel gamle "doc" som nye "docx" filer.
Jeg har prøvet at installere samtlige Office pakker jeg har i stedet for, dvs. 2000 - 2003 - 2007 - og 2010. Alle kommer med samme fejlmelding, ingen af dem vil åbne noget dokument.
Så lige nu sidder jeg med en PC jeg ikke engang kan bruge til tekstbehandling.
Gode forslag efterlyses.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2017 - 17:16 #1
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2017 - 22:09 #2
Det kan trods alt være at du mangler fuld Windows opdatering eller at din Office skal opdateres til den seneste patch opdatering til dit Office.

Tråd:
https://support.office.com/da-dk/article/Fejl-under-%c3%a5bning-af-Office-filer-efter-opgradering-fra-Windows-7-til-Windows-10-4ceecee4-c4bb-47cd-9566-2b3a3997418e?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

Måske kan det være at du bare skal nulstille dit Internet Explorer, selvom det ikke er relateret emne her.

Tråd på engelsk:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-files-winpc/problems-opening-documents-in-windows-10/1e7df72c-1a02-4d09-b382-db8b87bdcc78